テイストフェスティバルズ&ディアジオ:酒と料理と文化が出会うところ

テイストフェスティバルズ&ディアジオ

テイストフェスティバルズ&ディアジオ:酒と料理と文化が出会うところ

AsiaNet 73508

ロンドン(英国)、2018年5月14日/PRニュースワイヤー/ --

美食家と愛飲家を招集:2018年5月開始。最も愛されるスピリッツのオーナー、ディアジオ(Diageo)と料理界のリーダー、テイストフェスティバルズ(Taste Festivals)が一つになって究極の味覚体験をお届けします。

世界に愛される料理の集い、IMGのテイストフェスティバルズは、ジョニー・ウォーカー(Johnnie Walker)、タンカレー(Tanqueray)、ケテルワン(Ketel One)、シロック(Ciroc)、ドン・フリオ(Don Julio)、ブレット(Bulleit)、サカパ(Zacapa)など、世界中で愛されるブランドを持つスピリッツメーカーのディアジオとの独占的グローバル提携を発表しました。この発表は、世界的に知られたシェフのアレックス・アタラ、著名なフードライターのアンドレア・ペトリーニ、マノエラ・ブファラ、ローレン・モートら業界リーダーたちが食品と酒の境界を越えた業界初のコラボに乾杯するロンドンのレストラン、マーゴット(Margot)でのイベントで祝福されました。

一流のミクソロジストたちが世界をリードするシェフたちと協力して、料理やカクテルの愛好家に食品やスピリッツを様々な材料、フレーバー、状況にあったレシピと組み合わせる方法を教え、かつてないような体験を生み出します。

世界中のフェスティバル参加者は、アイコニックなスコッチのジョニー・ウォーカー、伝統豊かなケテルワン・ウォッカ、バーテンダーの好みのタンカレーのジンなどのリアルな体験でもてなされます。ある時はジョニー・ウォーカーが生まれた食料品店のレプリカでエプロンを身に付け、スピリット本来のフレーバーを引き立たせる材料の組み合わせ方を学びます。次にはケテルワン・ウォッカ・キッチン(Ketel One Vodka Kitchen)に行き、家に帰ってから友人たちと再現できるよう完璧で奇抜なブラッディ・メアリーのシェーカーを振ったり、タンカレー・バー(Tanqueray Bar)で1杯の食前酒を飲んでから市内最高のシェフとバーテンダーが並んで実演する様子を眺めたりします。

テイストフェスティバルズと同様に、新しい月例の国際的レストラン内イベントシリーズであるテイスト・チューズデー(Taste Tuesdays)と、シェフのテーブルを特別に体験するテイスト・レジデンス(Taste Residences)にもカクテルと料理の出会いを体験する胸躍る新たな機会が生まれます。

ディアジオ・リザーブ(Diageo Reserve)のスコッチ・カテゴリー・ディレクター兼マネージング・ディレクター、クリスティーナ・ディエズハンディーノは、「食品と酒の世界が互いにかつてないほど近づく新たな時代を探り、称えるディアジオとテイストの提携を発表することを嬉しく思います」と述べました。

「世界中で食品と酒により多くを求める人々が増えました。材料は何か、どこでできたかを知りたがっています。自分が口にする食品と酒がどのように作られたのかを知り、家庭でも作れるようにしたいと考え、総じてよりリアルな体験を求めているのです」

ディアジオ・グローバル・リザーブ・コマーシャルディレクターのアニヤ・ハアホフは、つぎのように語りました。「何年にも及ぶこの提携は、食と酒の愛好家にこれまでにないような体験を1か所で提供するもので、ジョニー・ウォーカー、サカパ、タンカレーなど当社の人気ブランドを中心に据えることを大変嬉しく思います。テイストフェスティバルズと協力して、これらの胸躍る体験を世界中の数百万人の美食家たちにお届けすることを楽しみにしています」

IMGの上級副社長兼料理担当マネージング・ディレクターであるジャスティン・クラークは、次のように述べました。「人々はフレーバープロファイルや、スピリッツと食事を組み合わせた実験にいっそう興味を持つようになっています。我々はディアジオの最も人気あるブランドと世界的テイストフェスティバルズのプラットフォームを組み合わせて、食品と酒の最高の部分を称える興奮に満ちた、リアルな新しい体験への扉を開きます」

「フェスティバルあるいは新しいテイスト・チューズデーやテイスト・レジデンスのイベントを通して、一流シェフとミクソロジストの最新レシピ、アドバイス、トレンドを世界中のファンたちと探ったり共有したりするのを楽しみにしています」

テイストフェスティバルズにはロンドン、ミラノ、アテネ、アムステルダム、ダブリン、モスクワ、ローマ、シドニー、サンパウロ、香港などの都市から毎年50万人以上が参加しています。

提携記念の発表イベントは5月11日金曜にロンドンで開かれ、食品・飲料業界の一流専門家が出席、マノエラ・ブファラの作った料理やディアジオ・リザーブ・グローバル・カクテリアン(Diageo Reserve Global Cocktailian)のローレン・モートが作ったカクテルが供されました。

終わり

(日本語リリース:クライアント提供)

Taste Festivals & Diageo: Where Drinks, Cuisine and Culture Collide

PR73508

LONDON, May 14, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

- Calling all foodies and drink lovers: from May 2018 owner of some of the

most-loved spirits, Diageo and culinary leader, Taste Festivals, come together

to deliver the ultimate taste experience

IMG's Taste Festivals, the world's favourite culinary celebration, announced an

exclusive global partnership with Diageo, the spirits company behind some of

the world's most-loved brands including Johnnie Walker, Tanqueray, Ketel One,

Ciroc, Don Julio, Bulleit and Zacapa. The announcement was celebrated with an

event at London's Margot restaurant with industry leaders including

world-renowned chef Alex Atala, celebrated food writer Andrea Petrini, Manoella

Buffara and Lauren Mote toasting to this first-of-its-kind collaboration,

pushing the boundaries between food and drink.

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/689421/Diageo_and_Taste_Festivals.jpg )

Top mixologists will join forces with the world's leading chefs to create

experiences like never before, educating culinary and cocktail lovers on

combining food and spirits with diverse ingredients, flavours and recipes for

every occasion.

Festival-goers around the world will be treated to immersive experiences from

iconic Scotch Johnnie Walker, legacy-rich Ketel One vodka and bartender's

favourite gin Tanqueray, to name a few. One moment they'll be donning an apron

in a replica of Johnnie Walker's original grocery store, learning how to build

cocktail ingredients to enhance the natural flavours of the spirit. The next

they'll be sitting in the Ketel One Vodka Kitchen shaking up the perfect quirky

Bloody Mary to recreate at home with friends, or stepping into the Tanqueray

bar for an aperitif before watching the city's best chefs and bartenders demo

side by side.

As well as at Taste festivals, there will be exciting new opportunities to

experience how cocktails and dishes come together at Taste Tuesdays - a new

monthly international in-restaurant event series, and Taste Residences -

exclusive chef's table experiences.  

Scotch Category Director and Managing Director of Diageo Reserve, Cristina

Diezhandino said: "We are excited to announce a partnership between Diageo and

Taste, which explores and celebrates a new age where the worlds of food and

drink come closer together than ever before.

"I've increasingly seen people from across the world demand more from their

food and drink. They want to know what their ingredients are and where they

have come from. They want to know how their food and drink has been prepared,

learn how to do it at home and overall, be offered a more immersive

experience." Diageo Global Reserve Commercial Director, Anya Haarhoff said:

"This partnership, which will run over multiple years, offers both food and

drink aficionados experiences like never before, all in the same venue, and

we're excited to place some of our most loved brands like Johnnie Walker,

Zacapa and Tanqueray at the very centre of it. We're thrilled to work with

Taste Festivals and bring these exciting experiences to millions of food lovers

across the world."

Justin Clarke, SVP & Managing Director of Culinary, IMG, said: "People are

becoming increasingly interested in flavour profiling and experimentation of

spirits with meals. We're combining Diageo's most-loved brands with our global

Taste Festivals platform to unlock exciting, immersive new experiences that

celebrate the very best of food and drink together.

"Whether through our festivals or new Taste Tuesdays and Taste Residence

events, we cannot wait to explore and share top chefs and mixologists' latest

recipes, tips and trends with audiences all over the world."

Taste Festivals are attended by more than 500,000 people annually across cities

such as London, Milan, Athens, Amsterdam, Dublin, London, Moscow, Rome, Sydney,

Sao Paulo and Hong Kong.

The launch event to celebrate the partnership was held in London on Friday 11th

May and was attended by some of the food and drink industry's leading experts,

with food created by Manoella Buffara and cocktails by Diageo Global

Cocktailian, Lauren Mote.

NOTES TO EDITORS

ABOUT DIAGEO  

Diageo is a global leader in beverage alcohol with an outstanding collection of

brands including Johnnie Walker, Tanqueray, Zacapa, Buchanan's and Windsor

whiskies, Smirnoff and Cîroc vodkas, Captain Morgan, Baileys, Don Julio, Ketel

One and Guinness.

Diageo is listed on both the London Stock Exchange (DGE) and the New York Stock

Exchange (DEO) and our products are sold in more than 180 countries around the

world. For more information about Diageo, our people, our brands, and

performance, visit us at http://www.diageo.com.

Visit Diageo's global responsible drinking resource, http://www.DRINKiQ.com,

for information, initiatives, and ways to share best practice.

Celebrating life, every day, everywhere.

ABOUT IMG

IMG is a global leader in sports, fashion, events and media, operating in more

than 30 countries. The company manages some of the world's greatest sports

figures and fashion icons; stages hundreds of live events and branded

entertainment experiences annually; and is a leading independent producer and

distributor of sports and entertainment media. IMG also specializes in sports

training and league development, as well as marketing, media and licensing for

brands, sports organizations and collegiate institutions. IMG is part of the

Endeavor (formerly WME | IMG) network.

Source: Diageo and Taste Festivals

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中