タカタ製エアバッグの特別補助裁判官兼管財人が人身傷害、不法死亡の補償請求手続きを発表

Takata Special Master/Trustee

タカタ製エアバッグの特別補助裁判官兼管財人が人身傷害、不法死亡の補償請求手続きを発表

AsiaNet 73709 (0936)

【ボストン2018年5月31日PR Newswire=共同通信JBN】以下の声明は、タカタの破産裁判に伴って設置された司法省のタカタ製エアバッグ個人補償基金(Individual Restitution Fund)特別補助裁判官(Special Master)および不法行為補償信託基金(Tort Compensation Trust Fund)管財人であるエリック・D・グリーン教授が発出する。

▽タカタ製欠陥エアバッグ請求

タカタ破産裁判で裁判所に指名された司法省の1億2500万ドルのタカタ個人補償基金(IRF)特別補助裁判官で、裁判所に指名されたタカタ製エアバッグ不法行為補償信託基金(TATCTF)管財人であるエリック・D・グリーン教授は30日、タカタのPSANエアバッグインフレーターの破裂または異常な作動(「タカタ製エアバッグインフレーターの欠陥」)に起因する人身傷害または不法死亡を被った個人に対する補償プログラムの開始を発表した。TATCTFは約1億4000万ドルを保有する。

タカタ製エアバッグインフレーター欠陥に起因する傷害または不法死亡の被害者が主張できる3種類の請求がある。(1)特別補助裁判官が管理し、ミシガン州東部地区連邦地方裁判所(「地裁」)がタカタに対する司法省の刑事事件、合衆国対タカタ社事件第16-cr-20810(E.D. Mich.)に関連して2017年2月27日に出した補償命令に基づいて設置された人身傷害と不法死亡補償基金IRFから補償を求める「IRF請求」(2)管財人が管理し、デラウエア州地方破産裁判所(「破産裁判所」)でのタカタの連邦破産法第11章に基づく再建計画(「破産計画」)に関連して設置されたTATCTFを通じて決定されなければならないタカタに対する「信託請求」(3)Participating Original Equipment Manufacturer(「POEM」、現在唯一のPOEMはHonda/Acura)に対する「POEM請求」で、管財人が管理するTATCTFを通じて破産計画に従って決定されなければならない。

これら3種の請求はそれぞれの適用資格があり、いずれもタカタ製エアバッグインフレーター欠陥に起因する人身傷害と不法死亡のみに適用される。インフレーターと関係のないエアバッグの故障、自然発生的なエアバッグの作動、衝突による傷害など他のエアバッグ部品に起因する傷害または不法死亡、あるいは身体的傷害や死亡と無関係の経済的損害に関連した請求は、上記の3種の請求の対象ではない。

請求をどのように申請するかに関する詳細な説明を含む請求申請用紙は以下で入手できる。

IRFウェブサイト:www.takataspecialmaster.com

TATCTFウェブサイト:www.TakataAirbagInjuryTrust.com

▽請求プロセスの管理と詳細情報

グリーン教授はIRF請求を管理する特別補助裁判官として地裁に指名され、信託請求とPOEM請求を管理する管財人として破産裁判所に指名された。

適用資格、申請期限、請求申請のやり方についての詳細は以下へ。

www.takataspecialmaster.com

www.TakataAirbagInjuryTrust.com

電子メール:Questions@TakataAirbagInjuryTrust.com

電話(無料):(888) 215-9544

ソース:Takata Special Master/Trustee

▽問い合わせ先

Questions@TakataAirbagInjuryTrust.com

Takata Airbag Special Master/Trustee Announces The Launch Of The Claim Process For Personal Injuries Or Wrongful Death

PR73709

BOSTON, May 31, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

The following statement is being issued by Professor Eric D. Green, Special

Master for the Department of Justice's Takata Airbag Individual Restitution

Fund and the Trustee of the Tort Compensation Trust Fund Created in the Takata

Bankruptcy Cases.

Takata Defective Airbag Claims

Professor Eric D. Green, the Court-Appointed Special Master of the Department

of Justice's $125 million Takata Individual Restitution Fund ("IRF") and the

Court-Appointed Trustee of the Takata Airbag Tort Compensation Trust Fund

("TATCTF") created in the Takata bankruptcy case announced today that he has

launched the compensation program for individuals who suffered personal injury

or wrongful death caused by the rupture or aggressive deployment of a Takata

phase-stabilized ammonium nitrate airbag inflator (a "Takata Airbag Inflator

Defect").  The TATCTF has about $140 million.

There are three types of claims that can be brought by individuals who suffered

injury or wrongful death caused by a Takata Airbag Inflator Defect: (i) an "IRF

Claim" for compensation from the IRF, the personal injury and wrongful death

restitution fund overseen by the Special Master and established under the

Restitution Order entered by the United States District Court for the Eastern

District of Michigan (the "District Court") on February 27, 2017 in connection

with the Department of Justice's criminal case against Takata, U.S. v. Takata

Corporation, Case No. 16-cr-20810 (E.D. Mich.); (ii) a "Trust Claim" against

Takata, which must be resolved through the TATCTF, overseen by the Trustee and

established in connection with Takata's Chapter 11 Plan of Reorganization (the

"Bankruptcy Plan") in the Bankruptcy Court for the District of Delaware (the

"Bankruptcy Court"), and (iii) a "POEM Claim" against a Participating Original

Equipment Manufacturer (a "POEM;" presently the only POEM is Honda/Acura),

which must be resolved pursuant to the Bankruptcy Plan through the TATCTF

overseen by the Trustee.    

Each of these three types of claims has its own eligibility requirements and

each claim type covers only physical injuries and wrongful death resulting from

a Takata Airbag Inflator Defect. Claims related to injuries or wrongful death

caused by other airbag components -- such as airbag failure to deploy,

spontaneous airbag deployment, crash injuries unrelated to the inflator, or

economic losses unrelated to physical injuries or death -- are not covered by

the three types of claims described above.

Individuals can now access the claim forms, which include detailed instructions

regarding how to file a claim, on the IRF website, www.takataspecialmaster.com,

or on the TATCTF website, www.TakataAirbagInjuryTrust.com.

Oversight of the Claims Process and Resources for More Information

Professor Green was appointed by the District Court to serve as the Special

Master overseeing IRF Claims and was appointed by the Bankruptcy Court to serve

as the Trustee overseeing Trust Claims and POEM Claims.

For more information about eligibility requirements, filing deadlines and how

to file a claim, please visit www.takataspecialmaster.com,

www.TakataAirbagInjuryTrust.com, email Questions@TakataAirbagInjuryTrust.com,

or call us toll-free at (888) 215-9544.

SOURCE: Takata Special Master/Trustee

CONTACT: Questions@TakataAirbagInjuryTrust.com

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