ケイト・スペード ニューヨークからタッチスクリーンスマートウォッチのNEWコレクション「Scallop Smartwatch 2」が登場
ケイト・スペード ニューヨークからタッチスクリーンスマートウォッチのNEWコレクション「Scallop Smartwatch 2」が登場
AsiaNet 76984
人気のScallop Smartwatchモデルに、心拍センサーやGPSトラッキング、支払機能(※)など、新機能を搭載
ニューヨークとラスベガス, 2019年1月9日– /PRNewswire/ -- ケイト・スペード ニューヨークは、米国ラスベガスにて開催の「CES 2019」(会期:2019年1月8日~11日)に於いて、ブランドの新クリエイティブディレクターであるNicola Glass(ニコラ・グラス)のもとで手掛けられた初のタッチスクリーンスマートウォッチ「Scallop Smartwatch 2」を発表しました。この新しいタッチスクリーンスマートウォッチは、洗練されたカラーアプローチはもちろんのこと、ブランドのアイコンであるスペードのマークを忍ばせた一目でそれと分かるデザインを取り入れています。心拍センサーやGPSトラッキング、支払機能(※日本未対応)などの新機能を搭載し、テクノロジーとフェミニンなデザインを見事に融合しています。
写真: https://mma.prnewswire.com/media/805089/kate_spade_scallop_smartwatch_2.jpg
ブランドの象徴的なデザインディテールと最新のウェアラブルテクノロジーを融合させた Spring 2019 コレクションには、スタイリッシュでスマートな感性や自信に溢れた楽観的で女性らしいアプローチが反映されています。
ニコラ・グラスは、コレクション全体の中で時に大胆に、時にさりげなく“スペード”を取りいれ、ブランドにモダンな感性とリアルな視点を与えています。例えば、ダイアルデザインに落とし込まれたスペードは、心拍センサーのタッチポイントとして機能し、着用した人が1日を通して心拍センサーを確認できるようになっています。
また、もうひとつの重要なブランドエレメントである“Scallop(スカラップ)”をもちいることで、この新しいスマートウォッチがケイト・スペードのものであると一目でわかるようにしています。アイコニックなスカラップのトップリングは前コレクションから踏襲され、さらにスカラップカットを施したブラックのシリコンストラップや、ローズゴールドトーンのブレスレットタイプにより、コレクションの表情に広がりが生まれています。
前コレクションにおいてとても反響の高い、独自のファッションカスタマイゼーションアプリ“choose your look”も搭載されます。
今日のファッションやジュエリー、バッグの色味など、コーディネートに関するいくつかの項目に答えることで、まるで腕元に専属のスタイリストがいるかのように、あなたにおすすめのウォッチフェイスを表示してくれます。さらに、カラフルなアニメーションのダイアルによるメールや着信、SNS、天気などの通知を表示するエフェクトも、スマートウォッチを見る楽しみになります。
ケイト・スペード社のクリエイティブディレクター、ニコラ・グラスは次のように述べています。
「この『Scallop Smartwatch 2』は、スタイリッシュかつオーセンティックに自分にとって大切なものと繋がり続けたい、そんな昨今の女性を考慮してデザインしています。私たちのブランドにおいて象徴的なスペードやスカラップを含むフェミニンなデザインディテールと、ケイト・スペード ガールの毎日のニーズに合わせた最新のテクノロジーとそのカスタマイズ機能を組み合わせました。彼女は自身の心拍をトラッキングし、日々のコーディネートに合わせてダイアルをカスタマイズすることができます。スタイルと機能が精巧にブレンドされたこのスマートウォッチは、毎日をラグジュアリーに彩ります。」
スマートウォッチ プラットフォームであるWear OS by Google(TM)を搭載し、Android(TM) OS 4.4以上(Go エディションを除く)、またはiOS 9.3以上を搭載する端末と互換性がある、ケイト・スペード ニューヨークの「Scallop Smartwatch 2」の主な機能は以下の通り(サポートされている機能はプラットフォームによって異なる場合があります。):
--心拍センサー : Google Fit(TM)またはサードパーティーアプリを使用し、各種トレーニング中の心拍を自動的に測定、トラッキング可能。
--GPS距離トラッキング機能 : GPS機能により、スマートフォンなしで、位置情報や移動距離のログを取得できます。ウォーキング、ハイキング、サイクリング、ランニング等に便利です。
--Googleアシスタント機能 : 天気やナビ、翻訳機能、タイマーの設定など、Googleアシスタントがサポート。
※Googleアシスタントは特定の言語で利用できます。
--支払機能(*日本未対応): Google Payを使用して、NFC対応のスマートウォッチを介してのショッピング決済が可能。
※スマートウォッチでのGoogle Payに対応している国や地域は以下の通りで、2019年1月8日現在、日本でのご利用はサポートされていません。
Google Pay対応国/地域: 米国、英国、スペイン、オーストラリア、カナダ、ポーランド、ロシア、ドイツ
--泳げる防水機能 : シャワーや浅水での水泳などの耐水性能があります。サードパーティーアプリを使用して水泳のトラッキングも可能です。
※Google Play Storeは特定の国で利用できます。
ケイト・スペード ニューヨークの「Scallop Smartwatch 2」は、全3型、価格4万2000円~4万9000円(税込)にて、2019年2月下旬より、ケイト・スペード ニューヨークならびにケイト・スペード ニューヨーク公式オンラインストアで先行発売予定です。time + style、WATCH STATION INTERNATIONAL、WSIおよび、ケイト・スペードお取り扱い小売店では、2019年3月下旬より発売開始予定です。
ケイト・スペード ニューヨーク 公式オンラインショップ:
ケイト・スペード ニューヨーク ZOZOTOWN:
http://zozo.jp/shop/katespadenewyork
kate spade new york(ケイト・スペード ニューヨーク)
1993年に、洗練されていながらも機能的な6つのハンドバッグとともに創設されて以来、ケイト・スペード ニューヨークは、ハンドバッグ・アパレル・ジュエリー・シューズ・ギフトからなにまで、発見の喜びを追求した考え抜かれたデザインで、グローバルなライフスタイルブランドに成長しました。今日では、ブランドの楽観的で女性らしいアプローチが毎日のパーソナルスタイルを称賛し、若々しいスピリットと自信に溢れた女性たちを応援しています。モダンで、思わず手を伸ばしてしまうデザインに、驚きに満ちたカラーコンビネーションやグラフィカルなプリントと品の良い心地よさは、ケイト・スペード ニューヨークの証です。
ケイト・スペード ニューヨークは、タペストリー・インクのブランドです。
Google、Android、Wear OS by Google、Google PayおよびGoogle Fitは、Google LLCの商標です。
iPhoneはApple,Inc.の商標です。
お問い合わせ先:フォッシルジャパン(ケイト・スペード ニューヨーク) 03-4578-3366
この件に関する報道関係者様からのお問合せ先:
フォッシルジャパン 担当 平野 TEL:03-5312-2369 mhirano@fossil.com
(日本語リリース:クライアント提供)
kate spade new york Introduces New Scallop Smartwatch 2 Collection
PR76984
NEW YORK and LAS VEGAS, Jan. 9, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
--Popular Scallop Smartwatch Style Now Offers Heart Rate Tracking, GPS, Google
Pay(TM), and More
kate spade new york today announces the newest collection of its signature
scallop touchscreen smartwatch, the first smartwatch developed under the
brand's new creative director, Nicola Glass. The new scallop smartwatch 2
incorporates a refined approach to color, a sense of discovery, and, of course,
the spade – the signature mark of the fashion house. With new features
including heart rate tracking, payment technology, GPS capabilities and more,
the smartwatch is the perfect fusion of function and femininity.
Photo -
https://mma.prnewswire.com/media/805089/kate_spade_scallop_smartwatch_2.jpg
Blending the brand's iconic design details with the latest in wearable
technology, the Spring 2019 collection reflects the kate spade new york brand's
promise of optimistic femininity: empowered, confident dressing with a stylish
and smart sensibility. Glass uses the spade both overtly and subtly throughout
the collections, bringing a modern sensibility and an authentic point of view
to the brand. For example, each dial features a spade at the 12 o'clock index
that functions as a heart rate touch point, keeping wellness at her fingertips
and making it simple to check her heart rate throughout the day.
Glass took care to ensure that the new smartwatch feels distinctly kate spade
new york by honoring the scallop, another important brand element. The iconic
scallop topring continues with this collection, and scallop detailing on the
black silicone strap and pink gold-tone bracelet adds another welcome touch.
Due to the incredible response from customers, the micro app choose your look
continues on the watch. By answering a few simple questions about a desired
look, the watch dial will transform to perfectly complement her outfit, giving
her a personal stylist on the wrist. In addition, colorful animated dials keep
the kate spade new york women in the loop with notifications, social media and
weather updates.
"We thoughtfully designed our scallop smartwatch 2 for the women of today, who
want to stay connected to what matters most in a way that's stylish and
authentic to them," said Nicola Glass, Creative Director of kate spade new
york. "We combined our feminine design details, including our signature spade
and scallop detailing, with the latest technology and customization features
for her everyday needs. She can track her heart rate and customize the dial to
complement what she's wearing. This smartwatch is a sophisticated blend of
style and function. An everyday luxury."
Powered by Wear OS by Google(TM) and compatible with Android(TM) OS 4.4+
(excluding Go edition) and iOS 9.3+, the smartwatches offer the following
features:
--Heart Rate Tracking: automatically track your heart rate across multiple
types of workouts using Google Fit(TM) or third-party apps
*Tic Health available in China.
--Untethered GPS: leave your phone at home when going for a walk, hike, ride,
or run with built-in GPS that records the distance right on your
smartwatch.
--Proactive Help from the Google Assistant: get things done on the go with
help from the Google Assistant on your wrist
*Mobvoi Assistant available in China; the Google Assistant is available in
select languages.
--Payment Technology: make purchases via your NFC-enabled smartwatch using
Google Pay
*Alipay available in China. Google Pay available in select countries
--Swimproof: Water resistant up to 3ATM; shower and swim in shallow water
using third party apps to track pool workouts
*Mobvoi Store available in China; Google Play Store available in select
countries.
The kate spade new york Spring 2019 scallop smartwatch 2 collection is
available for purchase in store and online on katespade.com in late February,
2019. The watch is also on display at CES 2019 in the Google Assistant
Playground located at the Central Plaza-21.
About kate spade new york
Since its launch in 1993 with a collection of six essential handbags, kate
spade new york has always stood for optimistic femininity. Today, the brand is
a global life and style house with handbags, ready-to-wear, jewelry, footwear,
gifts, home décor and more. Polished ease, thoughtful details and a modern,
sophisticated use of color—kate spade new york's founding principles define a
unique style synonymous with joy. Under the vision of creative director Nicola
Glass, the brand continues to celebrate confident women with a youthful spirit.
kate spade new york is part of the Tapestry house of brands.
Google, Android, Google Pay, Wear OS by Google, Google Fit, Google Play, and
other marks are trademarks of Google LLC.
SOURCE: kate spade new york
CONTACT: Fossil Group, Ann Jane Draper, Global Director, PR and Influencer
Marketing Portfolio Brands, ajdraper@fossil.com
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。