QNB、中東アフリカで最大の50億4000万米ドル相当の価値を持つ銀行ブランドに認定

QNB Group

QNB、中東アフリカで最大の50億4000万米ドル相当の価値を持つ銀行ブランドに認定

AsiaNet 77171 (0128)

【ドーハ(カタール)2019年1月22日PR Newswire=共同通信JBN】Brand Financeが作成し、The Banker誌が発行した年次報告(http://brandfinance.com/knowledge-centre/reports/brand-finance-global-500-2019 )によると、中東アフリカ(MEA)で最大の金融機関であるQNB Groupは再び、50億4000万米ドル相当のブランド価値を有するMEAで最も価値のある銀行ブランドに認定された。

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/808498/QNB_Group_Head_Office.jpg

QNBのブランド価値は2018年の42億ドルから50億4000万ドルへと対前年比19%増加し、世界の銀行ブランド・トップ500の61位を維持した。

同Groupブランドは、MEA地域の平均ブランド価値が9%上昇している中で、引き続きMEAの市場を支配している。

同Groupは、前向きな見通しによりブランド力評価でAA+の格付けを再び確保し、カタールで最高の格付けの銀行ブランドとなった。

QNBのブランド力指数(BSI)は、同社の堅調な財務実績と国際的進出の拡大を受けて、100のうちの79まで上昇を続けている。

同Groupブランドは、2020年までに中東・アフリカ・東南アジア(MEASEA)地域の主要な銀行になるとの同社のビジョンを受けて、東南アジアでの成長促進を継続した。

ブランド・エンゲージメントに加え、同Groupは、2018年末の純利益が前年同期比5%増の138億カタール・リヤル(QAR)(38億米ドル)と堅調な成績を上げた。総資産は6%増の8620億リヤル(2370億ドル)に達し、同Groupがこれまで達成した最高水準で、またQNB Group史上最良の結果となった。

QNB Group Communicationsのゼネラルマネジャーのユセフ・ダルウィシュ氏は「2018年までに実施した戦略的イニシアチブにより、われわれはブランドを強化し、MEAで最も価値のある銀行ブランドとしてのランキングを維持することができた。QNBブランドは継続的な成長を続けており、このことは地域および世界市場でのより強力なシェアを確保しようとする当社の熱意と相まって、当社の成長と多様化の明白なしるしを提供している」と述べた。

ダルウィシュ氏はまた「QNBは優れたバンキングサービスおよび商品を顧客に提供するため、当社の価値、取り組み、卓越性を反映した受賞歴のあるブランド・プラットフォームを享受しているが、それはブランドイメージと価値を継続的に構築することに向けた当社の創造的なアプローチのおかげである」と付言した。

ダルウィシュ氏は「この新たな実績は、Groupの市場をリードする自己資本比率と強力な国際的進出拡大の真の証しであり、それはMEASEA地域の主要銀行になることを目指した2020年ビジョンの達成に向けた堅調な財務実績により駆動されている」と締めくくった。

Brand Financeのデービッド・ヘイ最高経営責任者(CEO)は次のように述べた。

「QNBのブランド価値に反映されたこの印象的な成長は、中東・アフリカの最も価値ある銀行ブランドとしての同社の地位を強固にしている。QNBはカタールの顧客へのサービス向上を称賛されるべきであり、また国際成長市場での同ブランドのプレゼンスを発展させ、いくつかの注目すべきグローバルスポーツのスポンサーシップを提供していることで称賛されるべきだ」

世界をリードする独立のブランドビジネスの評価および戦略コンサルタント会社であるBrand Financeは、フィナンシャル・タイムズの出版物である「The Banker」との協力で毎年発行される世界の大手銀行の一覧表であるBrand Finance Banking 500の主催企業である。

各銀行は、競合他行と比較したブランド力、リスク、将来の可能性に関するベンチマーク調査と、企業の財務力とデリバリーの集約尺度に基づいて評価、格付けされる。

子会社、関連会社を通じたQNB Groupのプレゼンスは3大陸の31カ国超にまで及んでおり、幅広く包括的で高度な商品およびサービスを提供している。従業員は1100カ所超で活動する計2万9000人以上を擁し、4400台を超えるATMネットワークを展開している。

ソース:QNB Group

QNB Most Valuable Banking Brand in Middle East and Africa With US $5.04bn

PR77171

DOHA, Qatar, Jan. 22, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     QNB Group, the largest financial institution in the Middle East and Africa

(MEA), was recognized, once again, as the most valuable banking brand in the

MEA with a brand value worth US $5.04 billion, according to the annual report

[http://brandfinance.com/knowledge-centre/reports/brand-finance-global-500-2019 ]

prepared by Brand Finance and published by The Banker magazine.

     (Photo: https://mma.prnewswire.com/media/808498/QNB_Group_Head_Office.jpg )

    QNB's brand value grew to US $5.04 billion compared to US $4.2 billion in

2018, a 19% year-on-year increase, defending 61st place in the top 500 banking

brands worldwide.

    The Group's brand also continued to be market dominant in the MEA amid an

average regional brand value increase of 9%.

    The Group reaffirmed its AA+ brand strength rating with a positive outlook,

making it the highest rated banking brand in Qatar.

    QNB's Brand Strength Index (BSI) continues to increase to 79 out of 100,

driven by its strong financial performance and growing international footprint.

    The Group's brand continued to drive growth in Southeast Asia in support of

its vision to become a leading bank in the Middle East, Africa, and Southeast

Asia (MEASEA) by 2020.

    In addition to its brand engagement, the Group delivered a solid set at the

year-end of 2018 with a net profit of QAR 13.8 billion (USD3.8 billion), up by

5% compared to same period last year. Total assets increased by 6% to reach QAR

862 billion (USD 237 billion), the highest ever achieved by the Group and one

of the best set of results in QNB Group's history.

    Mr. Yousef Darwish, General Manager of QNB Group Communications, said: "The

strategic initiatives we have undertaken through 2018 have allowed us to

strengthen our brand and maintain our ranking as the most valuable banking

brand in the MEA. The QNB brand is on a continuous increase which provides a

tangible indication of our growth and diversification, along with our keenness

to secure a stronger share of the regional and global market."  

    "QNB enjoys an award- winning brand platform that reflects our values,

commitment, and excellence to deliver outstanding banking services and products

to customers thanks to our creative approach towards continuously building our

brand image and values," Darwish added.

"This new achievement is a true testament to the Group's market leading capital

ratios and strong growing international footprint, driven by a robust financial

performance towards achieving our 2020 vision aimed at becoming a leading bank

in the MEASEA region," Darwish concluded.

    For his part, David Haigh, CEO of Brand Finance, commented:

    "The impressive growth reflected in QNB's brand value cements its status as

the Middle East and Africa's most valuable banking brand. QNB is to be

commended for servicing its customers in Qatar better, whilst also developing

the brand's presence across international growth markets and maintaining

several high-profile global sporting sponsorships."

    Brand Finance, the world's leading independent branded business valuation

and strategy consultancy, is the company behind the Brand Finance Banking 500,

a league table of the world's biggest banks published every year in

collaboration with The Banker, a Financial Times publication.

    Each brand is rated on the basis of benchmarking study of the brand's

strength, risk and future potential relative to its competitors and the a

summary measures of the businesses' financial strength and delivery.

    QNB Group's presence through its subsidiaries and associate companies

extends to more than 31 countries across three continents providing a

comprehensive range of advanced products and services. The total number of

employees is more than 29,000 operating through more than 1,100 locations, with

an ATM network of more than 4,400 machines.

Source: QNB Group

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中