ADNOCが中東で最も価値あるブランドに

ADNOC

2019/1/23 17:12

ADNOCが中東で最も価値あるブランドに

AsiaNet 77174 (0125)

【アブダビ(アラブ首長国連邦)2019年1月23日PR Newswire=共同通信JBN】

*事業の規模、UAE経済への積極的貢献とその産業的影響力を強調したADNOCブランドの統一に続く認定

*ADNOCは積極的なマーケティングと戦略的情報発信に支えられた主要な総合国際エネルギー企業への転換を推進

アブダビ国営石油会社(Abu Dhabi National Oil Company、ADNOC)は世界の主要ブランド評価・戦略コンサルタント会社であるBrand Financeにより、中東で最も価値あるブランドに選ばれた。

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/811534/ADNOC_Infographic.jpg

ADNOCはBrand Finance Global 500報告書に取り上げられた中東初の石油ガス企業で、ブランド評価額は89億ドル(326億9000万ディルハム)とされた。世界の最も価値あるブランド500社のリストに含まれた中東5ブランドの1つである。

アラブ首長国連邦(UAE)国務大臣でADNOC Group最高経営責任者(CEO)のスルタン・アハメド・ジャベル博士は「指導部の指揮に従って、ADNOCは全ポートフォリオにわたる価値の発掘と最大化のカギとなる革新的な提携と投資を土台として、有意義な事業変革を実施してきた。ADNOCの改革と成長戦略は透明で積極的、戦略的な情報発信とマーケティングに支えられ、事業の規模、UAE経済への貢献の大きさ、世界の石油ガス業界への影響力の拡大に決定的な役割を果たしてきた」と語った。

また「この栄誉は、会社を作り変えている全従業員の大きな努力と献身が受けるに値する評価である。当社は2030年総合成長戦略を推進し、当社のあらゆる経営資源の価値をさらに発掘、拡大、創出している」と付け加えた。

ADNOCに加え、Etisalat、エミレーツ航空(Emirates)のUAEブランド2社もBrand Finance Global 500に入った。同リストはAmazonがトップで、IBM、シェル、メルセデス・ベンツ、サムスン、アジアの最も価値のあるB2Bブランドである中国のState Grid(国家電網)が含まれている。

Brand Financeのデビッド・ヘイグCEOは「ADNOCは進化するエネルギー市場が生み出す機会を活用しており、そのブランド価値は大きな成長を示した。最も価値あるブランドの世界のトップ500への、そして最も価値ある中東ブランドとしてのわれわれのランキング・デビューは、未来の国営石油企業になるという同社の継続中のコミットメントと、UAEの経済成長、多様化、国内価値創出、外国直接投資の強力な触媒としての同社の役割の証しである」と述べた。

ADNOCは過去2年半で次のことを実施した:

*事業の整理統合とブランドアイデンティティーの統一

*初の国際資本市場参入

*ADNOC事業で初の新規株式公開(IPO)

*新たな戦略提携者へのコンセッション拡大

*新規探査区画の競争入札

*総合デジタル改革着手

*国際進出の開始

ブランド価値は、ブランド所有者が公開市場でのブランドのライセンス供与により実現する正味の経済利益と理解されている。ブランド力はマーケティング投資、株主持ち分、事業業績を含む要素のバランススコアカードを通して評価され、事業集積のどれだけの比率をブランドがもたらすかを決めるのに利用される。

Brand Financeは1996年に創業した世界有数の独立ブランド事業評価・戦略コンサルタント会社である。ロンドンのシティーに本社があり、20カ国に進出している。Brand Financeは毎年、あらゆる部門と地域の3500を超えるブランドを評価する。最も価値ある500のブランドが2019年Brand Finance Global 500成績表に掲載されている。

▽ADNOCについて

ADNOCは世界の有力な多角的エネルギー・石油化学グループの1つであり、日量約300万バレルの石油、同105億立方フィートの天然ガスを生産する。14の専門子会社と合弁企業があり、UAEの成長と多様化の主要な推進者である。詳細はhttp://www.adnoc.ae を参照。

ソース:ADNOC

ADNOC Named Middle East's Most Valuable Brand

PR77174

ABU DHABI, UAE, January 23, 2019 /PRNewswir=KYODO JBN/ --

Recognition follows unification of ADNOC's brand that has highlighted the scale

of its business, its positivecontribution to the UAE's economy and its industry

impact.

ADNOC forging ahead with transformation into a leading integrated global

energy company underpinned by proactive marketing and strategic communications.

    The Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC) has been named the most valuable

brand in the Middle East, by Brand Finance, the world's leading brand valuation

and strategy consultancy.

    (Photo: https://mma.prnewswire.com/media/811534/ADNOC_Infographic.jpg)

    ADNOC, is the first regional oil and gas company to be featured in the

annual Brand Finance Global 500 report with a brand valuation of US $8.9

billion (AED 32.69 billion). It is one of five Middle East brands included in

the list of the world's 500 most valuable brands.

    His Excellency Dr Sultan Ahmed Al Jaber, UAE Minister of State and ADNOC

Group CEO said: "In line with the leadership's guidance, ADNOC has been

undergoing a significant business transformation, underpinned by innovative

partnerships and investments that are key to unlocking and maximizing value

across our full portfolio.

    "ADNOC's transformation and growth strategy has been supported by

transparent, proactive and strategic communications and marketing, which have

played a critical role in reinforcing the scale of our business, the size of

our contribution to the UAE's economy, and the extent of our impact on the

global oil and gas industry.

    "This honour is a well-deserved recognition of the hard work and dedication

of all our employees who are reshaping the company, as we forge ahead with our

integrated 2030 growth strategy and further unlock, enhance and create value

from all our resources," H.E. Dr Al Jaber added.

    In addition to ADNOC, two other UAE brands, Etisalat and Emirates, are

included in the Brand Finance Global 500 list which is headed by Amazon and

also includes IBM, Shell, Mercedes-Benz, Samsung and China's State Grid, Asia's

most valuable B2B brand.

    David Haigh, CEO of Brand Finance, said: "As ADNOC leverages the

opportunities being created by the evolving energy market, its brand value has

demonstrated significant growth. Its debut in our ranking of the world's top

500 most valuable brands, and as the most valuable Middle East brand, is a

testament to its on-going commitment to becoming the National Oil Company brand

of the future and its role as a powerful catalyst for economic growth,

diversification, in-country value creation and foreign direct investment into

the UAE."

    Over the last two and half years, ADNOC has:

- Consolidated our businesses and unified our brand identify     

- Entered the global capital markets for the first time     

- Launched the first ever IPO of an ADNOC business     

- Opened-up concessions to new strategic partners     

- Competitively tendered new exploration blocks     

- Embarked on a comprehensive digital transformation     

- Taken its first steps to expand internationally

    Brand value is understood as the net economic benefit that a brand owner

would achieve by licensing the brand in the open market. Brand strength is

assessed through a balanced scorecard of factors, including marketing

investment, stakeholder equity, and business performance, and is used to

determine what proportion of a business's revenue is contributed by the brand.

    Founded in 1996, Brand Finance is the world's leading independent branded

business valuation and strategy consultancy. Headquartered in the City of

London, we are present in over 20 countries. Every year Brand Finance values

over 3,500 brands - across all sectors and geographies. The 500 most valuable

brands are included in the Brand Finance Global 500 2019 league table.

    About ADNOC

    ADNOC is one of the world's leading diversified energy and petrochemicals

groups with a daily output of about three million barrels of oil and 10.5

billion cubic feet of natural gas. With 14 specialist subsidiary and joint

venture companies, ADNOC is a primary catalyst for the UAE's growth and

diversification. To find out more visit http://www.adnoc.ae.

SOURCE: ADNOC

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中