中国・重慶の観光振興に役立つ新鮮なアイデア募集:誰でも賞金を手にするチャンス

Chongqing Municipal Commission of Culture and Tourism Development

中国・重慶の観光振興に役立つ新鮮なアイデア募集:誰でも賞金を手にするチャンス

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【重慶(中国)2019年1月31日新華社=共同通信JBN】重慶は山と川がある美しい都市として知られているが、今、世界の舞台で際立たせるインスピレーションを求めている。

市政府は記者会見を開いて、グローバルイベントの立ち上げを発表した。重慶の文化・観光の発信を発展させるアイデアに総額71万元を用意、このうち最優秀賞には30万元の賞金が贈られる。

Chongqing Municipal Commission of Culture and Tourism Development(重慶市文化観光開発委員会)が主催するこのイベントは、重慶観光を成長させる新鮮な機運の発見を目指している。

アイデア募集には以下8項目のテーマが設定されている。

*重慶観光には三峡、山岳都市、地方文化、温泉、田園地帯に関連する5つの面で特異な利点がある。世界のオーディエンスに向けて、これらの利点をどのように利用するか?

*観光を農業、産業、ヘルスケア、スポーツなどと結びつけるうえで、検討に値するものは何か?

*海外の観光客にとって長年、最高の目的地の1つになってきた三峡の観光振興について、どのように発信を改善できるか?

*重慶は「世界の温泉首都」として知られているが、温泉文化・観光を発展させる最善策は何か。世界の旅行愛好者に向けて、関連商品を開発する最善策は何か?

*重慶特有の馬油文化、三峡文化、抗日戦争文化、革命文化、統一戦線文化、移民文化に関連する産業、プログラム、製品に脚光を当てて開発する方法は?

*古代都市、重慶で有名になった無形の文化遺産と資源を活用、開発する最善策は何か?どのような新文化・観光商品を開発できるか?

*観光客に一層アピールするため、観光と文化産業(博物館、図書館、映画、テレビ番組、舞台芸術)をさらに統合するのはどんな方法か?

*世界規模で重慶の文化・観光ブランドのマーケティングを増強するにはどうすればいいか?選ばれる新しい発信、コンテンツ、フォーム、チャンネルは何か?

重慶は3000年以上の歴史がある文化都市として知られている。中国の中部・西部地区で唯一、中央政府が直轄する地方自治体で、中国西部開発の戦略的拠点であり、「一帯一路」と長江経済ベルトの旋回軸にリンクしている。世界旅行ツーリズム協議会(WTTC)が昨年公表した報告によると、重慶は無限の美しさのおかげで、2007年から2017年に世界観光の最速成長都市になった。

アイデアの受け付けは4月19日に締め切られる。関心のある向きはコンテスト公式サイト(http://www.cq.xinhuanet.com/2019/cqwljdz/index_e.htm )にアクセスするか、メール(cqwljdz@163.com )によってアイデアを提出してほしい。

ソース:Chongqing Municipal Commission of Culture and Tourism Development

Wanted: Fresh ideas to help boost tourism in China’s Chongqing, cash prize up for grabs

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CHONGQING, China, Jan. 31, 2019 /Xinhua=KYODO JBN/ --

Chongqing is known as a beautiful city with mountains and rivers, and now the

city is asking for some inspiration to help highlight itself on the world stage.

The municipality held a press conference to announce the launch of a global

event: A total of 710,000 yuan is being set aside for ideas to expand upon

Chongqing’s culture and tourism messaging, with 300,000 yuan to be awarded for

the top prize.

Held by Chongqing Municipal Commission of Culture and Tourism Development, this

event aims to seek fresh momentum for Chongqing's tourism growth.

The collection of ideas includes 8 topics:

Chongqing tourism boasts distinctive advantages in the five aspects related to

the Three Gorges, the Mountainous City, the Local Culture, the Hot Springs and

the Countryside. How can these advantages be leveraged for a global audience?

What is worth consideration in integrating tourism with agriculture, with

industry, with health care, or with sports and the like in Chongqing?

When it comes to promoting tourism around the Three Gorges, one of the

long-time golden destinations for international tourists, how can messaging be

improved?

Given that Chongqing is known as “Global Capital of Hot Springs,” what is the

best way to develop its hot spring culture and tourism? What is the best way to

develop related products for a global audience of travellers?

How to highlight and develop industries, programs and products related to: the

Bayu culture, the Three Gorges culture, the War of Resistance culture, the

Revolution culture, the United Front culture and the Migration culture typical

of Chongqing?

How to best utilize and develop the intangible cultural heritage and resources

made famous in the ancient town of Chongqing? What new culture and tourism

commodities can be developed?

How to further integrate tourism and cultural industries (museums, libraries,

films, TV programs and performing arts) in order to better appeal to tourists?

How to amplify the marketing of Chonqing culture and tourism brands on a global

scale: What new messaging, contents, forms and channels can be adopted?

Chongqing is a renowned cultural city with a history dating back more than

3,000 years.It is the only municipality directly administered by the central

government in China's central and western regions, making it a strategic

stronghold of western China development and a linking pivot of “Belt and Road”

and the Yangtze River Economic Belt. Chongqing’s boundless beauty has made it

the fastest growing city in global tourism from 2007 to 2017, according to a

report released by the World Travel & Tourism Council last year.

The window for the submission of ideas will end on April 19. Those interested

can contribute their ideas by visiting the official contest site at

http://www.cq.xinhuanet.com/2019/cqwljdz/index_e.htm

or emailing to cqwljdz@163.com.

SOURCE: Chongqing Municipal Commission of Culture and Tourism Development

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