CleverTapが2倍以上の収益を上げ、2018年にグローバルで大きな顧客成長を実現

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CleverTapが2倍以上の収益を上げ、2018年にグローバルで大きな顧客成長を実現

AsiaNet 77353 (0195)

【サンフランシスコ2019年2月6日PR Newswire=共同通信JBN】

*より多くの製品イノベーションと主要市場への拡大を実現し、2019年の成長を加速する

モバイルマーケティングおよびアナリティクスのプラットフォームであるCleverTap (https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2366450-1&h=2296598611&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2F%3Futm_source%3Dmta%26utm_campaign%3D11278%26utm_term%3Dthe%2520mta%2520newsdesk&a=CleverTap )は6日、営業成果に関する機械学習駆動による予測、インテントベースのセグメンテーション、顧客ライフサイクルの管理といった業界初の機能を含む製品イノベーションを加速し、大幅な収益と顧客数の増加を得た2018年の営業結果を明らかにした。

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

2018年にCleverTapはFandango LATAM、Discovery Kids、Cars24、Lenskart、Oredoo、Truecaller、Vidio などが事業展開に加わって顧客基盤を50%以上増加させ、モバイルマーケティング目標を達成するためにそのプラットフォームを活用した。CleverTapは、戦略的な地域拡張計画も実行に移した。シンガポールとムンバイに新しいオフィスを開設し、南北アメリカでのプレゼンスを高めることで、同社はこれらの重要な高成長地域でより大きな市場シェアを獲得することが可能になった。CleverTapは100 Companies that Matter in Digital(デジタル業界で重要な100企業)の1つとして、12月にEContent誌から表彰された。

CleverTapは8000以上のモバイルアプリケーションに力を与え、世界中の10億ものデバイスに到達する。その経験値最適化機能は、単一の顧客データプラットフォームでオンラインとオフラインのチャネルから膨大な量のデータをまとめ、成長するチームを支援する。強力なセグメンテーションエンジンで動作する統一されたサービスは、ライフサイクルステージを通じて全体のターゲット最適化に基づき、オーディエンスの完全で正確な実態像を作成するのに役立つ。その結果、顧客のライフサイクルのあらゆる段階において、意識、関心、決定から主張に至るまで、持続的な成長が可能になる。

CleverTapを使用することにより、企業はリアルタイムで豊富なインサイトに基づいて行動し、アプリのパフォーマンスを最適化して有意義なオムニチャネルの顧客体験を促進することができる。これらの経験はトータルで顧客に20億ドル以上の増収をもたらす。2019年、同社は製品とエンジニアリングの勢いをほぼ倍増させ、顧客が主要な事業指標を継続的に推進し、長期的収益を拡大できるように計画している。

CleverTapのスニル・トーマス共同創設者兼最高経営責任者(CEO)は「CleverTapは顧客への価値推進に注力してきたおかげで、目覚ましいペースで成長を続けてきた。製品イノベーションへの、われわれの一貫した献身がこれと相まって、われわれが向上し続けることを確実にしている。2019年、当社は顧客をわれわれの事業展開の中心に置きながら、最先端のソリューションを創出し、チームの構築、プレゼンスの拡大に引き続き注力する」と述べた。

▽CleverTapについて

CleverTapは、消費者ブランドがユーザーを生涯つなぎ留めて置けるよう支援している。それは、オンライン、オフライン両チャネルから集めたユーザーデータを1つのプラットフォーム上に集約する強力なモバイル・マーケティング・ソリューションである。毎日、何千ものブランドがCleverTapの機械学習モデルを利用し、マーケティング担当者がオムニチャネルの成長を促すのに役立つ差別化された顧客取り込み戦略を策定している。素晴らしい顧客体験を生み出すのに役立つ実用的でリアルタイムの知見を利用し、有益な顧客関係を構築しよう。

スター、ソニー、Vodafone、Go-Jek、ドミノピザ、DC Comics、BookMyShow、DealsPlusなど8000を超えるグローバルブランドがCleverTapを信頼し、ユーザーとの関係を築きモバイルアプリを成長させている。CleverTapをもっと知るには、clevertap.com を参照するかFacebookやTwitterでフォローを。

CleverTapは、サニーベール、サンフランシスコ、シンガポール、ニューヨーク、ロンドン、ムンバイ、ベンガルールに拠点を置く。CleverTapに関する情報は当社ウェブサイトへ。さまざまな規模の企業がいかにして顧客とより有意義な関係を構築しているかを確認するには、当社のカスタマーページを参照。

▽報道関係問い合わせ先

Ketan Pandit

PR for CleverTap

ketan@clevertap.com

ソース:CleverTap

CleverTap More Than Doubles Revenue, Realizes Significant Customer Growth Globally in 2018

PR77353

SAN FRANCISCO, Feb. 6, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- Company to accelerate growth in 2019, with more product innovation,

expansion in key markets

Mobile marketing and analytics platform CleverTap (

https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2366450-1&h=2296598611&u=https%3A%2F%2Fclevertap.com%2F%3Futm_source%3Dmta%26utm_campaign%3D11278%26utm_term%3Dthe%2520mta%2520newsdesk&a=CleverTap

) today revealed business results from 2018, a year during which the company

significantly increased revenue and customers while accelerating its product

innovation to include industry-first features like machine-learning driven

predictions on business outcomes, Intent-based segmentation, Customer Lifecycle

Management and more.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg

During 2018, CleverTap grew its customer base by over 50 percent, adding

Fandango LATAM, Discovery Kids, Cars24, Lenskart, Oredoo, Truecaller, Vidio and

more to the growing list of businesses leveraging the platform to achieve their

mobile marketing goals. CleverTap also executed on strategic geographic

expansion plans. With new offices in Singapore and Mumbai and growing presence

in the Americas, it enabled the company to seize a larger market share in these

important, high-growth regions. In December, CleverTap received recognition

from EContent Magazine as one of the 100 Companies that Matter in Digital.

CleverTap powers over 8,000 mobile applications to reach 1 billion devices

globally. Its experience optimization capabilities help growth teams bring

together enormous quantities of data from online and offline channels in one

customer data platform. Powered by a robust segmentation engine, its unified

offering helps create a complete, more accurate picture of an audience based on

targeted optimization across lifecycle stages. This results in sustainable

growth at every step of the customer lifecycle - from awareness, interest,

decision to advocacy.

With CleverTap, businesses are able to act on rich insights in real time to

optimize the performance of their apps and drive meaningful, omnichannel

customer experiences. Collectively, these experiences represent over $2 billion

in incremental revenue for its customers. In 2019, the company plans to nearly

double its product and engineering momentum so its customers can continue to

drive key business metrics and grow long-term revenue.

"CleverTap has continued to grow at a remarkable pace thanks to our focus on

driving value to our customers," said co-founder and CEO Sunil Thomas. "This

combined with our constant dedication to product innovation has ensured we keep

raising the bar. In 2019, we will continue to focus on creating cutting-edge

solutions, building our team and expanding our presence, while keeping

customers at the heart of everything we do."

About CleverTap

CleverTap helps consumer brands retain their users for life. It is a powerful

mobile marketing solution that brings together user data from online and

offline channels on one centralized platform. Every day, thousands of brands

leverage CleverTap's machine learning models to orchestrate differentiated

customer engagement strategies that help marketers drive omni-channel growth.

Build valuable customer relationships using actionable, real-time insights that

help create amazing customer experiences.

Over 8,000 global brands, including Star, Sony, Vodafone, Go-Jek, Domino's, DC

Comics, BookMyShow, and DealsPlus, trust CleverTap to help them connect with

users and grow their mobile apps. To learn more about CleverTap, visit

clevertap.com or follow on Facebook and Twitter.

CleverTap has offices in Sunnyvale, San Francisco, Singapore, New York, London,

Mumbai, and Bengaluru. For more information, visit the CleverTap website. To

see how businesses of all sizes are building more meaningful customer

relationships, visit our customer's page.

Press Contact

Ketan Pandit

PR for CleverTap

ketan@clevertap.com

SOURCE: CleverTap

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