AACSBの認定品質管理システムにISO 9001:2015認証
AACSBの認定品質管理システムにISO 9001:2015認証
AsiaNet 77361 (0196)
【タンパ(米フロリダ州)2019年2月12日PR Newswire=共同通信JBN】
*AACSB認定品質管理システムに対する認証は、世界のビジネス教育市場に揺るぎないエクセレンスを提供するコミットメントの表れ
ビジネス教育の最高標準を発展させ、国際ビジネス社会のコネクターを務め、明日のリーダーを育成することに専心するAACSB International(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2366950-3&h=3852346097&u=http%3A%2F%2Fwww.aacsb.edu%2F&a=AACSB+International )(AACSB)は12日、その認定品質管理システムが世界のオフィス全体でISO 9001:2015認証を獲得したと発表した。
世界178カ国で発行される110万以上の認証によって、ISO 9001:2015(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2366950-3&h=3446818185&u=https%3A%2F%2Fwww.iso.org%2Fstandard%2F62085.html&a=ISO+9001%3A2015 )は、最も広く使われている国際標準化機構(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2366950-3&h=1028295169&u=https%3A%2F%2Fwww.iso.org%2Fhome.html&a=International+Organization+for+Standardization )(ISO)の品質管理システム(QMS)要件である。この選定の達成は、革新的、高品質で世界的な顧客中心認定サービスを提供するAACSBのコミットメントを強調している。さらに、AACSBの内部プロセスが包括的でグローバル化されたビジネス標準に忠実であることも明示している。それは一貫性や地理的条件を問わない普遍的な品質経験を確実にしている。
AACSB Internationalのプレジデント兼最高経営責任者(CEO)、トーマス・R・ロビンソン氏は「ISO 9001:2015認証の獲得は、数多くのビジネスが世界で受け入れたものと同じ品質改善プロセスをAACSB認定部門が活用していることを示している。この第三者評価プロセスは、われわれ自身の認定標準哲学を反映しており、世界の学校とボランティア向けに顧客満足を強化する高度な品質経験を確保する内的枠組みをAACSBに与える」と語った。
認証獲得のためにISO 9001:2015の評価を受ける管理システムは、持続的なプロセス改善と品質管理への集中を示さなければならない。いずれもAACSB認定標準の基本理念である。審査に際して、AACSBの内部認定プロセスと品質管理プロセスは標準に完全に準拠し、リーダーシップ関与分野で推奨され、明確に定義されたプロセス、強力なIT基盤サポート、効果的な内部監査プログラムを持たなければならない。
ステファニー・M・ブライアント執行バイスプレジデント兼最高認定責任者(CAO)は「世界最大のビジネススクール認定団体として、AACSBは改善指標の特定法を常に評価する必要がある。AACSBの中心的価値とISO 9001ファミリーの基本原則との強力な連携は、認証を追求するわれわれの決定を強固にした。このパートナーシップは、AACSBが世界規模で自己評価を高めるのに役立ち、傘下の認定校が最高級教育を提供できる方法で、われわれのプロセスの絶え間ない進化を確実にするだろう」と語った。
年次の第三者評価を通じたISO 9001:2015認証は、AACSBが進化するビジネスのニーズに応えながら、品質保証の約束を与え続けることを可能にする。AACSBのイノベーションと継続的改善に対するコミットメントを強化するこの手法だけが、ビジネススクール、ビジネスリーダーが彼らの属する国際社会に仕える態勢を整える。
▽AACSB Internationalについて
AACSB International(The Association to Advance Collegiate Schools of Business、国際マネジメント教育協議会、AACSB)は、世界最大のビジネス教育のアライアンスとして、次世代の優秀なリーダーを育成するという共通目標のために教育関係者、学生、企業を結びつけている。1916年以来、最高のエクセレンス標準と見なされてきたAACSBは、約1700の会員組織、800校以上の認定ビジネススクールに品質保証、データ/リサーチ、プロフェッショナル育成サービスを提供している。AACSBの使命は、関与を促進させ、イノベーションを加速し、ビジネス教育に対する影響力を拡大することである。AACSBは米フロリダ州タンパ、オランダのアムステルダム、シンガポールにオフィスを構えている。
ソース:AACSB International
▽問い合わせ先
Amy Ponzillo
Director, Public Relations
AACSB International
MediaRelations@aacsb.edu
+1 813 367 5238
AACSB's Accreditation Quality Management System Achieves ISO 9001:2015
PR77361
TAMPA, Florida, Feb. 12, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
- The certification of AACSB's accreditation quality management system
signifies the organization's commitment to delivering unwavering excellence to
a global business education market
In dedication to fostering the highest standards in business education, serving
as a connector to the global business community, and developing leaders of
tomorrow, AACSB International (
) (AACSB) announced today that its accreditation quality management system has
achieved ISO 9001:2015 certification for all of its offices globally.
Photo -
With more than 1.1 million certifications issued, in over 178 countries
globally, ISO 9001:2015 (
) is the most widely used Quality Management Systems (QMS) requirement offered
by the International Organization for Standardization (
) (ISO). Achieving this designation underscores AACSB's commitment to
delivering innovative, high quality and customer-focused accreditation services
globally. Further, it demonstrates that AACSB's internal processes adhere to a
comprehensive, globalized business standard, which ensures a consistency and
universal quality experience, regardless of geographic location.
"Earning ISO 9001:2015 recognition demonstrates that AACSB's accreditation
division utilizes the same quality improvement processes that millions of
businesses have embraced worldwide," said Thomas R. Robinson, president and CEO
of AACSB International. "This third-party review process mirrors philosophies
of our own accreditation standards, and provides AACSB with an internal
framework that ensures an elevated quality experience—with enhanced customer
satisfaction—for our schools and volunteers globally."
To achieve certification, management systems under ISO 9001:2015 evaluation
must demonstrate a focus on continuous process improvement and quality control,
each of which are key tenets of AACSB's accreditation standards. During the
audit, AACSB's internal accreditation processes, as well as its quality
management processes, were found to be fully compliant with the standard and
earned commendation in the areas of leadership involvement, having well-defined
processes, strong IT infrastructure support, and effective internal audit
programs.
"As the world's largest accrediting body for business schools, AACSB must
consistently evaluate how we identify our own metrics for improvement. The
strong alignment of AACSB's core values with the underlying principles of the
ISO 9001 family reinforced our decision to pursue certification," said
Stephanie M. Bryant, executive vice president and chief accreditation officer.
"We are confident that this partnership will help AACSB better evaluate itself
on a global scale, and will ensure that our processes constantly evolve in a
way that empowers our accredited schools to provide the highest-quality
education possible."
Through annual third-party reviews, ISO 9001:2015 certification will enable
AACSB to continue to deliver on its promise of quality assurance while
responding to evolving business needs. This method of strengthening AACSB's
commitment to innovation and continuous improvement will only better equip
business schools, and business leaders, to serve the global communities in
which they exist.
About AACSB International
As the world's largest business education alliance, AACSB International (AACSB)
connects educators, students, and business to achieve a common goal: to create
the next generation of great leaders. Synonymous with the highest standards of
excellence since 1916, AACSB provides global quality assurance, data/research,
and professional development services to almost 1,700 member organizations and
800+ accredited business schools. AACSB's mission is to foster engagement,
accelerate innovation, and amplify impact in business education. The
organization has offices located in Tampa, Florida, USA; Amsterdam, the
Netherlands; and Singapore. For more information visit aacsb.edu (
).
SOURCE AACSB International
CONTACT: Amy Ponzillo, Director, Public Relations, AACSB International,
MediaRelations@aacsb.edu, +1 813 367 5238
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