サイトコアが2年連続でガートナーのマジック・クアドラントのリーダーに
サイトコアが2年連続でガートナーのマジック・クアドラントのリーダーに
AsiaNet 77438 (0232)
【サンフランシスコ2019年2月14日PR Newswire=共同通信JBN】デジタルエクスペリエンス管理ソフトウエアのグローバルリーダーであるサイトコア(Sitecore(R))(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2374389-1&h=106983543&u=http%3A%2F%2Fwww.sitecore.net%2F&a=Sitecore%C2%AE )は14日、同社がガートナーのMagic Quadrant for Digital Experience Platforms(デジタルエクスペリエスプラットフォームのマジック・クアドラント)のリーダーに2年連続して選ばれたと発表した。このガートナー・リポートは17のベンダーを評価し、サイトコアはビジョンの実行性、完全性を実現する能力に基づき、リーダー・クアドラントの5社に選ばれた。Sitecore Experience Platform(TM)(XP)は同社の評価の一環として評価された。
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140227/SF73524LOGO
ガートナーはデジタルエクスペリエンスプラットフォーム(DXP)を「コンテクスト化されたデジタルエクスペリエンスの構成、管理、提供、最適化をサポートするコアテクノロジーの統合セット」と定義している。DXPは、カスタマージャーニー全体における相互運用性およびクロスチャンネル連続性を高度に重視しなければならない。さらに、ガートナーは「DXPは、複雑で広範囲に及ぶ相互関連したテクノロジー環境における重心として機能する。組織は単純なウェブサイトおよびモバイルアプリを超えて、高度にコンテクスト化されたエクスペリエンスをカスタマージャーニーでますます多様化する様式およびチャンネルに提供する必要がある」と指摘している。
サイトコアのマーク・フロスト最高経営責任者(CEO)は「デジタルエクスペリエンスプラットフォームは、組織がブランドを差別化するカスタマーエクスペリエンスを提供する戦略的基盤にあっという間になっている。われわれはコンテンツ管理を多目的デジタルエクスペリエンスプラットフォームの最も重要なものと認識しており、ガートナーの評価は、当社がわれわれの戦略および継続的なイノベーションのペースによって顧客のマーテックスタックの戦略的中心になったことを裏付けている」と語った。
ガートナーは「リーダーはさまざまなDXP使用事例をサポートし、長期間にわたり顧客のニーズに絶えず応えるために十分な能力を備えている。リーダーはDXPの必要要件を追求した優れた製品イノベーションを提供し、業界の新しい顧客への販売に成功してきた」としている。
サイトコアの統合デジタルエクスペリエンスプラットフォームは、世界で最もスマートなブランドが魅力あるデジタルエクスペリエンスを開発して、顧客とより親密な関係を築きロイヤルかつライフタイムの顧客を開拓することを可能にする。分析、パーソナライズ、オートメーション、機械学習、オムニチャネルデリバリーを含め、業界をリードするコンテンツ管理および総合的なデジタルマーケティングツールは、リアルタイム、マルチチャンネルのカスタマーエクスペリエンスデータのセントラルレポジトリーとシームレスに統合され、業界で最も多目的なデジタルマーケティングプラットフォームになる。
2018年10月に発表されたSitecore XPバージョン9.1(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2374389-1&h=3998717454&u=https%3A%2F%2Fwww.sitecore.com%2Fcompany%2Fpress-and-media%2Fpress-releases%2F2018%2F10%2Fsitecore-raises-the-bar-to-deliver-the-worlds-most-powerful-platform-for-personalized-experiences&a=announced+in+October+2018 )は、マーケターの専門知識を強化・拡大するツールによってマーケターを支援するさまざまな新しいイノベーションを含んでいる。Sitecore JavaScript Services(JSS)、Sitecore Experience Analytcsの強化から、Sitecore Cortex(TM)の次のレベルの機械学習能力まで、Sitecore XPバージョン9.1はマーケターがあらゆるデジタルタッチポイントで素早く市場投入し、パーソナライズされたカスタマーエクスペリエンス提供の複雑性を軽減することを可能にする。
2019 Gartner Magic Quadrant for Digital Experience Platforms(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2374389-1&h=1666410531&u=http%3A%2F%2Fwww.sitecore.com%2Fresources%2Findex%2Fanalyst-reports%2Fgartner-magic-quadrant-for-digital-experience-platforms&a=2019+Gartner+Magic+Quadrant+for+Digital+Experience+Platforms )リポートの無料コピーは、Sitecoreウェブサイトでダウンロードできる。
出典:Gartner, "Magic Quadrant for Digital Experience Platforms," Irina Guseva, Gene Phifer, Mike Lowndes, Gavin Tay, 11 February 2019
*ガートナーは、その調査出版物に記載されたいかなるベンダー、製品、サービスをも推奨するものではなく、最高の評価またはその他の地位を得たベンダーのみを選択するようテクノロジーの利用者に勧めるものでもない。ガートナーの調査出版物は、ガートナーの調査機関の見解で構成されており、事実の記述として解釈されるべきではない。ガートナーは、商品性または特定目的に対する適合性の保証を含め、本調査に関する明示的または黙示的な一切の保証を行うものではない。
▽サイトコア(Sitecore)について
サイトコアはコンテンツ管理、コマース、顧客の知見を合わせたデジタルエクスペリエンス管理ソフトウエアのグローバルリーダーである。Sitecore Experience Cloud(TM)により、マーケターは販売中およびその前後にあらゆるチャンネルにわたるリアルタイムの大規模なパーソナライズされたコンテンツ提供が可能になる。アメリカン・エキスプレス、Carnival Cruise Lines、ダウ・ケミカル、ロレアルなど5200以上のブランドから信頼され、オーディエンスを喜ばせてロイヤルティーを構築し、収益を加速するパーソナライズされたインタラクションを提供している。
▽問い合わせ先
Matt Krebsbach
Sr. Director, Public & Analyst Relations at Sitecore
matt.krebsbach@sitecore.com
Sitecore Media Relations
WE Communications
TeamSitecore@we-worldwide.com
Sitecore(R)、Own the Experience(R)、Sitecore Experience Cloud(TM)、Sitecore xConnect(TM)、Sitecore Cortex(TM)、Sitecore(R) Experience Platform(TM)、Sitecore Experience Manager(TM)、Sitecore(R)Experience Database(TM)は米国およびその他の国でSitecore Corporation A/Sの登録商標ないしは商標である。その他のブランド名、製品名、ないしは商品はそれぞれの所有者に属する。
ソース:Sitecore
Sitecore Recognized for Second Year in a Row as a Leader in 2019 Gartner Magic Quadrant for Digital Experience Platforms
PR77438
SAN FRANCISCO, Feb. 14, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --
Sitecore(R) [https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2374389-1&h=106983543&u=http%3A%2F%2Fwww.sitecore.net%2F&a=Sitecore%C2%AE ] ,
the global leader in digital experience management software, today
announced that the company has once again been positioned as a Leader in
Gartner's Magic Quadrant for Digital Experience Platforms. The report evaluated
17 vendors and Sitecore was among five in the Leaders quadrant based on the
ability to execute and completeness of vision. Sitecore Experience
Platform(TM) (XP) was assessed as part of the company's evaluation.
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20140227/SF73524LOGO
Gartner defines a Digital Experience Platform (DXP) as "an integrated set of
core technologies that support the composition, management, delivery and
optimization of contextualized digital experiences. DXPs entail a high degree
of emphasis on interoperability and cross-channel continuity across the entire
customer journey." In addition, Gartner notes that, "DXPs act as centers of
gravity in a complex, extensive and interconnected technology landscape. Beyond
simple websites and mobile apps, organizations need to deliver highly
contextualized experiences to an increasing variety of modalities and channels
across the customer journey."
"Digital experience platforms are quickly becoming the strategic foundation on
which organizations deliver customer experiences that differentiate their
brands," said Mark Frost, CEO at Sitecore. "We see content management as the
centerpiece of a versatile digital experience platform, and believe Gartner's
assessment confirms that our strategy and continued pace of innovation has put
Sitecore in the strategic center of our customers' martech stack."
According to Gartner, "Leaders have ample ability to support a variety of DXP
use cases and consistently meet customers' needs over substantial periods.
Leaders have delivered significant product innovation in pursuit of DXP
requirements, and have been successful in selling to new customers across
industries."
Sitecore's unified digital experience platform enables the world's smartest
brands to create compelling digital experiences that build more intimate
relationships and cultivate loyal, lifetime customers. Industry-leading content
management and comprehensive digital marketing tools—including analytics,
personalization, automation, machine learning, and omnichannel delivery—are
seamlessly integrated with a central repository of real-time, multichannel
customer experience data, culminating in the industry's most versatile digital
marketing platform.
Sitecore XP version 9.1, announced in October 2018 [https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2374389-1&h=3998717454&u=https%3A%2F%2Fwww.sitecore.com%2Fcompany%2Fpress-and-media%2Fpress-releases%2F2018%2F10%2Fsitecore-raises-the-bar-to-deliver-the-worlds-most-powerful-platform-for-personalized-experiences&a=announced+in+October+2018 ] ,
includes a range of new innovations that empower marketers with tools that
enhance and scale their expertise. From Sitecore JavaScript Services (JSS) and
enhancements to Sitecore Experience Analytics to the next-level machine
learning capabilities in Sitecore Cortex(TM), Sitecore XP 9.1 allows marketers
to get to market faster and reduce the complexity of delivering personalized
customer experiences across every digital touchpoint.
A complimentary copy of the 2019 Gartner Magic Quadrant for Digital Experience
report is available for download on the Sitecore website.
Source: Gartner, "Magic Quadrant for Digital Experience Platforms," Irina
Guseva, Gene Phifer, Mike Lowndes, Gavin Tay, 11 February 2019.
*Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its
research publications, and does not advise technology users to select only
those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research
publications consist of the opinions of Gartner's research organization and
should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all
warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any
warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.
About Sitecore
Sitecore is the global leader in digital experience management software that
combines content management, commerce, and customer insights. The Sitecore
Experience Cloud(TM) empowers marketers to deliver personalized content in real
time and at scale across every channel—before, during, and after a sale. More
than 5,200 brands––including American Express, Carnival Cruise Lines, Dow
Chemical, and L'Oréal––have trusted Sitecore to deliver the personalized
interactions that delight audiences, build loyalty, and drive revenue.
Contact
Matt Krebsbach
Sr. Director, Public & Analyst Relations at Sitecore
matt.krebsbach@sitecore.com
Sitecore Media Relations
WE Communications
TeamSitecore@we-worldwide.com
Sitecore(R), Own the Experience(R), Sitecore Experience Cloud(TM), Sitecore
xConnect(TM), Sitecore Cortex(TM), Sitecore(R) Experience Platform(TM),
Sitecore Experience Manager(TM) and Sitecore(R) Experience Database(TM) are
registered trademarks or trademarks of Sitecore Corporation A/S in the USA and
other countries. All other brand names, product names or trademarks belong to
their respective holders.
SOURCE Sitecore
本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。
このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。
プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。