OMD、アドウィーク誌により2019年度メディア・エージェンシー・オブ・ザ・ウィークに選ばれる

OMD International

OMD、アドウィーク誌により2019年度メディア・エージェンシー・オブ・ザ・ウィークに選ばれる

AsiaNet 77567

ロンドン・ニューヨーク、2019年2月26日/PRNewswire/ --広告業界を牽引する雑誌、アドウィーク(Adweek)はOMDを、2019年度のグローバル・メディア・エージェンシー・オブ・ザ・イヤー(Global Media Agency of the Year、https://www.adweek.com/agencies/how-global-media-agency-of-the-year-omd-clawed-its-way-back-to-the-top-after-falling-so-far )に選びました。アドウィークは、OMDが困難の多かった2017年度を経た後に、業績を目覚ましく好転させたことに言及しました。OMDはそれまで有力企業として名を馳せてきましたが、2017年には主要なメディア・アナリストのランキングで底辺に落ち込んでいました。アドウィーク誌の記事は、2018年度における同社の再起について詳しく紹介しています。同年OMDは、26億ドル分もの契約を維持・獲得したのです。

「アドウィーク誌のグローバル・メディア・エージェンシー・オブ・ザ・イヤーに選ばれたのは素晴らしい名誉です。私達は全世界で行われた300以上のプレゼンテーションに勝利しただけでなく、顧客の定着率を2倍以上に増やしました。また顧客による評価は、2018年中に4回連続で上昇しました。カンヌのライオンズ国際クリエイティビティー・フェスティバル(Cannes Lions Festival of Creativity)でも引き続き、最も表彰された代理店の地位を維持しました。全て総合してみると、驚くべき素晴らしい業績です。」と、OMDのグローバルCEO、フロリアン・アダムスキー(Florian Adamski)氏はコメントしています。 「しかし、当社社員の懸命な努力や才能、そして柔軟性がなければ、また顧客やパートナーの皆様の信頼がなければ、これらの一つも成し遂げられなかったでしょう。この成果を本当に誇らしく思い、また2019年以降もこの成果を足がかりにして行くことを、楽しみにしています。」

アドウィークの記事によれば、2017年後半にフロリアン・アダムスキー氏をグローバルCEOに任命したことや、「より良い決断を、迅速に(Better decisions, faster)」という新たなブランド目標や競合他社に対する優位を築き上げたことが、業績好転のきっかけとなりました。

同社が会社をあげて取り組んだ様々な国際的イニシアチブや、新たなテック・プラットフォームのオムニ(Omniや)とメディア・プランニング・プロセスのOMDデザイン(OMD Design)を同時に立ち上げたことも、業績好転の要因であったと同記事は記しています。

そして、全世界で優位を保ち続けた後、2017年に試練に直面しながらも、マクドナルド(McDonald's)、ペプシコ(PepsiCo)、アップル(Apple)、ルノー・日産アライアンス(Renault Nissan Alliance)その他多くの顧客を抱えるOMDは、前例の無いカムバックを果たして再び業界のトップに立ったと、記事は締めくくっています。

OMDは、革新・創造性・共感・証拠によって、顧客のためにより良い決断を、迅速に果たします。100ヵ国以上で12,000人以上の社員を抱えるOMDは、世界最大のメディア・ネットワークです。同社は現在、エフィー・エフェクティブネス・インデックス(Effie Effectiveness Index)で、世界で最も効果的なメディア・エージェンシーとして評価されています。OMDは、オムニコム・メディア・グループ(Omnicom Media Group)下のエージェンシーで、オムニ・グループ(Omnicom Group)の一員です。オムニコム・メディア・グループ (https://www.omnicommediagroup.com ) はオムニ・グループ (http://www.omnicomgroup.com )(NYSE: OMC)のメディア・サービス部門です。 詳しくは、http://www.omd.com/ をご覧下さい。

お問合せ: Joslyn Head、+44-(0)7866-030-979、Joslyn.head@Omd.com

(日本語リリース:クライアント提供)

OMD Named Global Media Agency of the Year 2019 by Adweek

PR77567

LONDON and NEW YORK, February 26, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

     OMD has been named Global Media Agency of the Year 2019

[https://www.adweek.com/agencies/how-global-media-agency-of-the-year-omd-clawed-

its-way-back-to-the-top-after-falling-so-far] by Adweek, a leading advertising

industry publication. Adweek cited the company's impressive turnaround

performance following a challenging 2017 that saw the historically dominant

agency fall to the bottom of major media analyst rankings. Adweek's story

details the comeback that took place during 2018 - a journey that saw OMD win

or retain over $2.6b of business.

    "It's a great honor to be named Adweek's Global Media Agency of the Year.

Not only did we win more than 300 pitches across all geographies last year, but

at the same time we more than doubled our retention rate and improved our

client ratings four consecutive times throughout 2018. We also remained the

most medaled agency at the Cannes Lions Festival of Creativity. When you put

all this together it is simply astonishing," said Florian Adamski, Global CEO

of OMD. "But none of this would have been possible without the hard work,

talent and adaptability of our people nor the trust placed in us by our clients

and partners. I'm incredibly proud of what we have achieved and look forward to

building on this foundation in 2019 and beyond."

    According to Adweek's story, the turnaround began with key leadership

changes including the appointment of Florian Adamski to Global CEO in late 2017

and the subsequent development of a new brand promise and competitive

positioning, Better decisions, faster.

    The article further credits numerous global initiatives undertaken across

the business and the joint introduction of a new tech platform (Omni) and media

planning process (OMD Design) with the turnaround.

    The story concludes that, after years of global dominance, despite a

difficult 2017, OMD, whose clients include McDonald's, PepsiCo, Apple and the

Renault Nissan Alliance, among many others, has delivered an unprecedented

comeback and is once again at the top of its game.

    OMD combines innovation, creativity, empathy and evidence to make Better

decisions, faster on behalf of our clients. With over 12,000 people working in

over 100 countries, OMD is the world's largest media network. OMD is currently

ranked the world's most effective media agency network in the Effie

Effectiveness Index. OMD is an Omnicom Media Group agency and part of Omnicom

Group. Omnicom Media Group [https://www.omnicommediagroup.com] is the media

services division of Omnicom Group, Inc. [http://www.omnicomgroup.com] (NYSE:

OMC). For more information please visit http://www.omd.com

    CONTACT: Joslyn Head, +44-(0)7866-030-979, Joslyn.head@Omd.com

SOURCE: OMD International  

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