ESPNとESPN+がプロフェッショナル・ファイターズ・リーグの米国での独占的メディア・ホームに

Professional Fighters League

ESPNとESPN+がプロフェッショナル・ファイターズ・リーグの米国での独占的メディア・ホームに

AsiaNet 77576 (0306)

【ニューヨーク2019年2月26日PR Newswire=共同通信JBN】

*TSNはカナダでの独占的ホーム

*マルチプラットフォーム契約にはライブのPFLシーズンと追加の独占コンテンツを含む

*シーズンは5月9日木曜日にスタート

MMA(総合格闘技)をレギュラーシーズン、プレーオフ、チャンピオンシップの形式を通じて提供する初の組織であるプロフェッショナル・ファイターズ・リーグ(Professional Fighters League、PFL)は、ESPNおよびESPN+を米国でのPFLのホームとし、TSNをカナダでのPFLの独占的ホームとする複数年契約を締結した。

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PFLの全10イベントはESPN2、ESPN Deportesおよび米国の消費者直結型のサブスクリプション・スポーツ・ストリーミングサービスであるESPN+でライブ配信され、ESPN+では最長3時間の独占アクションライブ、ESPNおよびESPN Deportesで最長2時間の独占ライブを放送する。

TSNは同様の権利を有し、カナダでのPFLの全イベントを独占放映する。この権利にはレギュラーシーズン、プレーオフおよびチャンピオンシップのイベントが含まれる。

それぞれが5時間に及ぶPFLレギュラーシーズンの6つのイベントは、5月から8月までの木曜夜に開催される。PFLプレーオフの3イベントは10月に開催され、ESPN+、ESPN2、ESPN Deportesで放送される。PFLプレーオフ・イベントには大会の6階級それぞれのトップ8のファイターが出場し、PFLチャンピオンシップへの進出をかけて一夜のうちに2回の対戦と勝利を目指す。

シーズンは大みそかのPFL2019チャンピオンシップにクライマックスを迎え、各階級の世界タイトル戦がESPN2、ESPN Deportesで独占生放送される。各タイトル戦の勝者はそれぞれの階級でPFLワールドチャンピオンの栄冠と100万ドルを獲得する。

ライブイベントに加え、ESPNプラットフォームはファンにイベント前後の取材レポートおよび他の独占的なPFLコンテンツを提供し、これには「Road to the Playoffs」「Road to the Championship」およびPFL「Best of Season」によるリーグの潜入取材を含む。契約は今春の2018 PFL Season Reviewと2019 Roster Selection Showのテレビ放送から開始となる。

スケジュールとサラウンドプログラムの詳細は数週間内に発表される予定である。

ファンは今シーズンのPFLで複数の「初」を期待することができ、これには五輪の2大会連続金メダリストであるケイラ・ハリソンを目玉とするMMA初の155ポンド女子部門の設立と、ファンに「ケージの内側」を伝えるためにリアルタイムのデータと分析を提供するPFLの独自機能であるSmartCageおよびCagenomicsが含まれる。

ESPNのプログラミングおよびスケジューリング担当エグゼクティブ・バイスプレジデントのバーク・マグナス氏は「PFLをわれわれの格闘技の名簿に加えることができてうれしい。このユニークで革新的な大会構成は、このスポーツで最高の対戦のいくつかとコンテンツを目にするための素晴らしいオプションをMMAファンに提供する。ESPNは格闘技のホームであり、すべてのプラットフォームを通じて、スリリングなPFLのライブイベントとパワフルなストーリーテリングをファンに提供することを楽しみにしている」と述べた。

PFLの共同創設者兼取締役会長であるドン・デービス氏は「PFLは、NFLやNBAのようなメジャースポーツが持つレギュラーシーズン、プレーオフ、チャンピオンシップで戦う透明性と実力主義のスポーツシーズン形式を、世界の3億人のMMAファンに提供するために創設された。今やファンはシーズンを通じてPFL選手のストーリーをフォローすることができ、ビジネスパートナーはシーズンを通じてPFL選手の旅に関わることができる。PFLをESPN、ESPN+にもたらす本契約は、われわれのユニークで革新的な製品をさらに実証し、PFLの成長を加速するだろう」と語った。

PFLのピーター・マリー最高経営責任者(CEO)は「PFLを誰もが認めるスポーツ界のリーダーESPNにもたらすことに興奮している。ESPNはファンがスポーツを楽しむ方法を根本的に変えた画期的なパイオニアであり、われわれPFL側はファンと選手のためにMMAを再構築しつつある。PFLは、リアルタイムの選手データを表示しファンをケージの中へ導くために独自のSmartCageプラットフォームとCagenomicsシステムを活用し、MMAファンが格闘技のライブ観戦を体験する方法に大変革をもたらすテクノロジー・リーダーになるだろう」と述べた。

ESPN+に加入するには、www.espnplus.com を参照。

▽プロフェッショナル・ファイターズ・リーグ(Professional Fighters League)について

プロフェッショナル・ファイターズ・リーグ(PFL)は、個々の選手がレギュラーシーズン、プレーオフ、チャンピオンシップで戦い、自身の運命を支配するスポーツシーズン形式を初めてMMAにもたらした。PFLの多様なフォーマットとエキサイティングな対戦は2018年のリーグの驚くべき成長の火付け役となった。PFLの2019年、2020年の各シーズンは主に木曜夜のプライムタイムにESPN2、ESPN DeportesまたはESPN+でライブ放送される予定である。

PFLシーズンでは初の155ポンド女子部門を含む複数の階級においてMMAエリートファイターを擁し、それぞれの選手は5月、6月、7月、8月のPFLレギュラーシーズン中に2回対戦する。各階級のトップ8選手は10月に勝ち抜き戦のPFLプレーオフに進出し、決勝進出をかけて1夜に2回対戦し勝利しなくてはならない。PFLチャンピオンシップは大みそかにESPN2とESPN Deportesで独占放送される。各対戦の勝者にはそれぞれの階級別PFLワールドチャンピオンの栄冠と100万ドルが与えられる。さらに、PFL独自のSmartCage(TM)プラットフォームおよびCagenomics(TM)テクノロジーによって、ファンにはMMAで初となるnext-gen stats(次世代統計)が提供される。

PFLはスポーツ、メディア、エンターテイメント、大企業の投資家グループから支援されている。より詳しくはwww.PFLmma.com を参照し、Instagram(@PFLmma )、Twitter(@ProFightLeague )およびFacebook(/ProFightLeague )でPFLのフォローを。

▽ESPN+について

ESPN+は、ザ・ウォルト・ディズニー・カンパニーのDirect-to-Consumer and International(DTCI)部門およびESPNのマルチスポーツの消費者直結型動画サービスである。ESPN+は1年足らずで加入者数が200万人に達し、数千に上るライブイベント、オンデマンド・コンテンツ、ESPNのリニアTVおよびデジタルネットワークでは入手できないオリジナルプログラム、プレミアム編集コンテンツをファンに提供している。

ESPN+のプログラムには、数百のMLBおよびNHLの試合、独占的なUFCおよびTop Rankボクシング・イベント、国内外トップのサッカー(セリエA、MLS、FAカップ、UEFAネーションズ・リーグ、EFLチャンピオンシップ、EFL Carabao Cup、エールディビジ、他)、数千のカレッジスポーツ・イベント(フットボール、バスケットボールおよび他のスポーツを含む)、グランドスラム・テニス、国内外のラグビーおよびクリケット、新規および独占シリーズ、著名なスタジオショー、ESPNの受賞歴のある「30 for 30」フィルムの全ライブラリーが含まれる。ファンはESPN+に月額わずか4.99ドル(または年額49.99ドル)で加入でき、キャンセルは随時可能である。

ESPN+は、ESPN App(モバイルおよびコネクテッドデバイス上)およびESPN.comの統合された一部として利用可能である。それらは業界をリードするオールインワン・デジタルスポーツ・プラットフォームで、豊富でパーソナライズされた体験を毎月数千万人のファンに提供している。

▽ESPNについて

ESPNは世界有数のスポーツエンターテイメント企業であり、8の米国テレビネットワーク、ESPN Radio、ESPN.com、ESPN International、ESPN The Magazineなど50を超す資産を持つ。ESPNは株式の80パーセントをABC, Inc.(ザ・ウォルト・ディズニー・カンパニーの間接子会社)が、20パーセントをハーストが所有する。

ソース:Professional Fighters League

▽問い合わせ先

PFL

Greg Savage

gsavage@PFLmma.com

Joe Flores

jflores@mww.com

+1-704-944-3120

Disney DTCI

Paul Melvin

Paul.Melvin@disney.com

+1-860-766-5069

Kevin Ota

kevin.r.ota@disney.com

+1-860-766-9581

ESPN

Ardi Dwornik

ardi.r.dwornik@espn.com

+1-646-547-5612

Santa Brito

santa.brito@espn.com

+1-646-547-5602

Danny Chi

danny.c.chi@espn.com

+1-213-405-4400

ESPN and ESPN+ to Become Exclusive Media Home of The Professional Fighters League in U.S.

PR77576

NEW YORK, Feb. 26, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

-- TSN the Exclusive Home in Canada

-- Multiplatform Deal Includes Live PFL Season and Additional Exclusive Content

-- Season Starts Thursday, May 9

The Professional Fighters League (PFL), the first organization ever to present

MMA through a regular season, playoffs and championship format, has reached a

multi-year deal making ESPN and ESPN+ the home of the PFL in the United States,

and with TSN, making it the exclusive home of PFL in Canada.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/826509/PFL_Logo.jpg

All ten PFL events will air live across ESPN2, ESPN Deportes and ESPN+, the

direct-to-consumer subscription sports streaming service in the United States,

with up to three hours of exclusive action live on ESPN+ and up to two

exclusive hours live on ESPN2 and ESPN Deportes.

TSN holds similar rights and will exclusively air all PFL events in Canada. The

rights include the regular season, playoffs and championship event.

Six, five-hour PFL Regular Season events will take place on Thursday nights

from May to August. Three PFL Playoff events will take place in October, with

coverage also carried across ESPN+, ESPN2 and ESPN Deportes. PFL Playoff events

will feature the top eight fighters in each of the competition's six weight

classes attempting to fight—and win—twice in the same night to advance to the

PFL Championship.

The season culminates with the PFL 2019 Championship on New Year's Eve with

world title fights in every weight class live exclusively on ESPN2 and ESPN

Deportes. Winners of each title bout will be crowned PFL World Champion in

their weight class and earn $1 million.

In addition to the live events, ESPN platforms will bring fans pre- and

post-event coverage and additional exclusive PFL content, including an inside

look at the league through a 'Road to the Playoffs,' 'Road to the Championship'

and the PFL 'Best of Season.' The agreement starts with the telecast of the

2018 PFL Season Review and 2019 Roster Selection Show this spring.

Specific details about scheduling and surround programming will be announced in

the coming weeks.

Fans can look forward to some firsts this PFL season, including the debut of

MMA's first-ever 155-pound women's division which will feature two-time

American Olympic Gold Medalist Kayla Harrison, as well as SmartCage and

Cagenomics, proprietary PFL features that deliver real-time data and analytics

to bring fans "inside the cage."

"We are pleased to add the PFL to our combat sports roster. This unique and

innovative competition structure provides MMA fans with a great option to see

some of the best fights and content in the sport," said Burke Magnus, ESPN

Executive Vice President, Programming and Scheduling. "ESPN is the home of

combat sports, and we look forward to delivering thrilling live PFL events and

powerful storytelling to fans, across all platforms."

"The PFL was created to offer the 300 million global MMA fans the sport-season

format that other major sports like the NFL and NBA have, which is the

transparency and meritocracy of a regular season, playoffs and championship,"

said Donn Davis, Co-Founder and Chairman, Professional Fighters League. "Fans

can now follow the stories, and business partners can engage in the journeys,

of the PFL fighters throughout the season. This agreement to bring PFL to ESPN

and ESPN+ further validates our unique and innovative product and will

accelerate the PFL's growth."

"We are thrilled to bring the PFL to ESPN, the undisputed leader in sports.

ESPN is a ground-breaking pioneer that has fundamentally changed the way fans

consume sports, and we at the PFL are reimagining MMA for fans and fighters,"

added Peter Murray, CEO, Professional Fighters League. "PFL will be the

technology leader revolutionizing the way MMA fans experience watching live

fights, using PFL's proprietary SmartCage platform and Cagenomics system, to

display real-time fighter data and take fans inside the cage."

To subscribe to ESPN+, visit www.espnplus.com

About Professional Fighters League

The Professional Fighters League (PFL) presents MMA for the first time in the

sport-season format where individual fighters control their own destiny,

competing in a regular season, playoffs, and championship.  PFL's

differentiated format and exciting fights sparked breakout growth in 2018 for

the league. PFL 2019 and 2020 Seasons will be presented live on primarily

Thursday nights, primetime on either ESPN2 and ESPN Deportes or ESPN+.

The PFL Season features elite MMA athletes across multiple weight classes,

including the first-ever 155-pound women's division, with each fighting twice

during the PFL Regular Season in May, June, July, and August. The top eight

fighters in each weight class advance to the single-elimination PFL Playoffs in

October, where fighters must fight twice and win twice in the same night to

advance to the finals. The PFL Championship is New Year's Eve exclusively on

ESPN2 and ESPN Deportes. Winners of each title bout will be crowned PFL World

Champion of their respective weight class and earn $1 million. Additionally,

fans will be delivered next-gen stats never before seen in MMA through the

PFL's proprietary SmartCage(TM) platform and Cagenomics(TM) technology.

PFL is backed by an investor group of sports, media, entertainment, and

business titans. For more info visit www.PFLmma.com and follow PFL on Instagram

(@PFLmma), Twitter (@ProFightLeague) and Facebook (/ProFightLeague).

About ESPN+

ESPN+ is the multi-sport, direct-to-consumer video service from The Walt Disney

Company's Direct-to-Consumer and International (DTCI) segment and ESPN. It

reached 2 million subscribers in less than a year and offers fans thousands of

live events, on-demand content and original programming not available on ESPN's

linear TV or digital networks, along with premium editorial content.

Programming on ESPN+ includes hundreds of MLB and NHLgames, exclusive UFC and

Top Rank boxing events, top domestic and international soccer (Serie A, MLS, FA

Cup, UEFA Nations League, EFL Championship, EFL Carabao Cup, Eredivisie, and

more), thousands of college sports events (including football, basketball and

other sports), Grand Slam tennis, international and domestic rugby and cricket,

new and exclusive series, acclaimed studio shows and the full library of ESPN's

award-winning 30 for 30 films. Fans subscribe to ESPN+ for just $4.99 a month

(or $49.99 per year) and cancel at any time.

ESPN+ is available as an integrated part of the ESPN App (on mobile and

connected devices) and ESPN.com. They are the industry-leading all-in-one

digital sports platform, delivering a rich, personalized experience to tens of

millions of fans every month.

About ESPN

ESPN, the world's leading sports entertainment enterprise features more than 50

assets – eight U.S. television networks, ESPN Radio, ESPN.com, ESPN

International, ESPN The Magazine and more. ESPN is 80 percent owned by ABC,

Inc. (an indirect subsidiary of The Walt Disney Company) and 20 percent by

Hearst.

SOURCE: Professional Fighters League

CONTACT:  PFL, Greg Savage / gsavage@PFLmma.com, Joe Flores / jflores@mww.com /

+1-704-944-3120; Disney DTCI, Paul Melvin / Paul.Melvin@disney.com /

+1-860-766-5069, Kevin Ota / kevin.r.ota@disney.com / +1-860-766-9581; ESPN,

Ardi Dwornik / ardi.r.dwornik@espn.com / +1-646-547-5612, Santa Brito /

santa.brito@espn.com / +1-646-547-5602, Danny Chi / danny.c.chi@espn.com /

+1-213-405-4400  

  

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