男子プロテニスのシーズン開幕を告げる新設のATPカップ放送入札を開始

ATP and ATP Media

男子プロテニスのシーズン開幕を告げる新設のATPカップ放送入札を開始

AsiaNet 77628 (0323)

【ロンドン2019年2月27日PR Newswire=共同通信JBN】男子プロテニスの運営組織であるATPとATP Mediaは2019年3月4日(月)、ATPカップ(ATP Cup)国際放送権の入札手続きを開始する。

Photo: https://mma.prnewswire.com/media/827724/ATP_Cup.jpg

2020年1月にスタートするATPカップは、24カ国の世界トップ級プレーヤー60人以上を結集する年次チームイベントで、最高750のATPランキングポイント、1500万米ドルの賞金がかけられる。トーナメントは男子プロテニスのシーズン始動に向けて戦略的に位置づけられ、その年の4大国際大会(グランドスラム)の第1回、全豪オープンによどみなくつながるよう設定される。この開幕トーナメントは2020年1月3日(金)から12日(日)までオーストラリアの3都市―シドニー、ブリスベーン、今後発表される1都市―で開催され、10日間に129試合が予定されている。

Tennis Australia(テニス・オーストラリア)と提携して開催されるATPカップは、4カ国ずつ6グループに分かれ、ラウンドロビン(総当たり戦)で8チームが決勝トーナメントに進む。各チームは最大5人で組み、シングルス2試合とダブルス1試合を戦う。

ATPのクリス・カーモード会長は「ATPカップは、われわれのスポーツの成功を前進させ、世界のファンと関わるという革新戦略の主要部分を構成する。シーズンを華々しく開幕することは極めて重要であり、だからこそ、われわれはプレーヤーやファン、放送業者にとって最適の時期に予定されるこの素晴らしい新チームイベントに、世界トップ級の選手を招集する。ATPカップは、世界の数億人に世界トップ級テニスの興奮をもたらす絶好の機会を放送業者に提供する」と語った。

新イベントの立ち上げはATPの各プレーヤーから幅広い支持を得ている。世界ランク1位でATP選手協議会会長のノバク・ジョコビッチは「それがATP、すなわち選手に所有されている点が好ましい。ランキングポイントを得られるのもいい。最適のシーズン幕開けになる。われわれは90%余り個人でプレーし、チームイベントは多くない」と話した。

グランドスラムで20勝しているロジャー・フェデラーは「プレーヤーはツアー中に少し寂しいと思う時もある。もちろんわれわれには素晴らしいチームがあるが、チーム内でほかのプレーヤーとプレーするのは大きな喜びであり、これはとてもうまくいくと思う」と付け加えた。

世界9位でATP選手協議会会員のジョン・イスナーは「国のためにプレーする。それは最大の栄誉である」と話し、世界6位の錦織圭は「全チーム、各国が一緒になって、誰もが国のためにプレーすることを楽しむのはいいことだと思う」と続けた。

トーナメント用の国際放送コンテンツは、ATP MediaがホストブロードキャスターのTennis Australiaと協力して全面的に制作する。

ベストアクションを紹介する全面制作のWorld Feedばかりでなく、放送業者が個別コートフィード(グラフィックと英語コメントを含む)による各試合のアクション、記者会見、特注ソーシャルメディア・コンテンツなどを見せる機能も盛り込んでいる。

このため、入札者にはその具体的な放送要件(単一か複数テリトリーの入札、また、リニア、デジタル、OTT、VODの権利も含む)に沿った放送権パッケージを入札できる順応性が与えられ、最短3年契約を基本とする取り決めになっている。ATP Mediaが国際放送権入札の手続きを担当する。

ATP Mediaのマーク・ウェブスター最高経営責任者(CEO)は「ATP Mediaは、このように素晴らしい新トーナメントに対する国際放送権の市場参入をうれしく思う。ATPカップはカレンダーに占める位置から、放送業者がこれまでにない方法でATPツアーシーズン放送の幕を開け、ATP Media経由で初めて、ほかのトーナメントと異なる原動力をもたらすチームイベントの提供を可能にする。ATP MediaはホストブロードキャスターのTennis Australiaと協力して、代表する全トーナメントで注入し、ATPカップまで遂行する制作価値の確保にコミットしている。それは通常の市場をリードする品質の国際放送カバーを提供するものである。

Tennis Australiaのクレイグ・タイリーCEOは「来年1月のATPカップによって、ここオーストラリアでグローバルスポーツとエンターテインメントカレンダーを始動できてとても喜んでいる。最新のトーナメントにそれぞれが国を代表する世界最高の男子プレーヤーが来ることは、テニスイヤーの素晴らしい皮切りになる」と話した。

国際放送権の入札に関心のある向きは、2019年4月18日までに正式申請書を提出しなければならない。ATP Mediaは2019年4月29日、受けた入札について決定する見通し。

名乗りを上げたい向きは「ATP MEDIA ATP CUP BID」のタイトルで以下に連絡を。

ATP Media

Gabrielle Guedj (Director of Commercial Rights Sales)

Gabrielle.Guedj@atpmedia.tv

Tom Bullock (General Counsel)

Tom.Bullock@atpmedia.tv

▽ATPについて

ATPは男子プロテニスツアーであるATPワールドツアー、ATPチャレンジツアー(ATP Challenger Tour)、TPチャンピオンズツアー(ATP Champions Tour)の運営組織である。ATPワールドツアーは31カ国で64試合を行い、世界随一の会場でプレーする最高の男子アスリートを紹介する。オーストラリアから欧州、米州、アジアまで、2018年ATPワールドツアーのスターは、ATPワールドツアー・マスターズ(ATP World Tour Masters)1000、500、250シリーズ、およびグランドスラム(Grand Slams、ATPのイベントではない)で、権威あるタイトルとATPランキング(ATP Rankings)のポイントを競う。シーズンの終わりには、選ばれたベスト8のシングルプレーヤーとダブルスチームにもがNitto ATPファイナルズでシーズン最後のタイトルを競い合う視覚を得る。ロンドンのO2アリーナで開催されるこのイベントは、2018年ATPワールドツアーの王者が正式に決まる。詳細はhttp://www.ATPWorldTour.com を参照。

▽ATP Mediaについて

ATP Mediaは2001年、ATPツアーの放送部門、Tennis Properties Limitedとして設立され、ATPツアー全体の集中型メディア活動を提供し、Nitto ATPファイナルズ、Next Gen ATPファイナルズ、ATPマスターズ1000の放送、ATPカップ、ATP 500、一部ATP 250の世界配信も制作。ATP Mediaは男子プロテニスのフルサービス放送制作で比類ないアクセスと専門知識を有し、放送権販売、マルチプラットフォーム制作、国際ファイバー配信ネットワーク、市場をリードするデジタルアーカイブなど世界の放送業者向けにエンドツーエンド・ソリューションを提供している。詳細はhttp://www.atpmedia.tv を参照。

▽Tennis Australiaについて

Tennis Australia(テニス・オーストラリア、TA)は全豪でテニスに参加し、発展させる機会を推進、提供している。TAはまた、地方、国内、全豪オープンを含む国際イベントを開催し、資金を全てグラスルーツプログラム、奨励、プレーヤー育成、テニス施設改善に再投資している。

ソース:ATP and ATP Media

Broadcast Bidding to Begin for ATP Cup – Men’s Tennis’ New, Season-launching Tournament

PR77628

LONDON, February 27, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    ATP, the governing body of men's professional tennis and, ATP Media (the

global sales, broadcast production & distribution arm of the ATP Tour) will

launch the tender process for the sale of the international media rights to the

ATP Cup on Monday 4th March 2019.

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/827724/ATP_Cup.jpg)

    Launching in January 2020, the ATP Cup will bring together more than 60 of

the world's best players from 24 nations for an annual team event - with up to

750 ATP ranking points and USD$15 million prize money at stake. The tournament

has been strategically placed to kick-start the men's professional tennis season

and flow seamlessly into the first Grand Slam of the year - the Australian Open.

The inaugural tournament will take place in Australia from Friday 3rd January to

Sunday 12th January 2020 across three cities - Sydney,  Brisbane and one

to be announced - and will feature 129 matches across 10 days.

    Delivered in partnership with Tennis Australia, the ATP Cup sees nations

split into six groups of four, with eight teams emerging from the round-robin

stage to compete in the knockout phase until only one team is left standing.

There will be up to five players in each team, with ties comprising two singles

matches and one doubles match.

    Chris Kermode, ATP Executive Chairman & President, said: "The ATP Cup forms

a key part of our innovative strategy to really drive forward the success of

our sport and engage fans across the world. It's vital to start the season with

a bang, which is why we're bringing the world's best players together for this

fantastic new team event - scheduled at the optimum time for players, fans and

broadcasters alike. The ATP Cup provides a fantastic opportunity for

broadcasters to bring the excitement of world class tennis to hundreds of

millions of people across the globe."

    The inception of the new event received widespread support from ATP

players. Novak Djokovic, World No.1 and President of ATP Player Council, said:

"I like that it's owned by ATP - by players - and I like that we have ranking

points. It's the best way to kick-start the season. Ninety plus percent of the

time we are playing as individuals and we don't have too many team events."

    Roger Federer, 20-time Grand Slam champion, added: "I think the players do

sometimes feel a little bit lonely on the road. Of course we have great teams,

but playing within a team with other players is great fun and I think it's

going to be very successful."

    John Isner, World No.9 and member of the ATP Player Council, said: "You are

playing for your country, which is the greatest honour you can have." Kei Nishikori,

World No.6, added: "I think it's good to have all the teams together and all countries

together and everybody enjoys playing for their country."

    The international broadcast content for the tournament will be fully

produced by ATP Media in conjunction with Tennis Australia as Host Broadcaster

- incorporating not only a fully produced World Feed showcasing the best of the

action, but also the ability for broadcasters to show the action from every

match via individual court feeds (containing both graphics and English language

commentary), press conferences, bespoke social media content and much more.

    Bidders will therefore be given flexibility to bid for rights packages

around their specific broadcast requirements (including single or

multi-territory bids, as well as rights across linear, digital, OTT and VOD) -

with deals to be based around a minimum three-year contract. ATP Media will be

managing the bid process for international broadcast rights.

    Mark Webster, ATP Media CEO, said: "ATP Media is absolutely delighted to be

able to come to market with the international rights for such an exciting new

tournament. With its position in the calendar, the ATP Cup will enable

broadcasters to kick off their ATP Tour season coverage in a manner they have

not had before and, for the first time via ATP Media,  to deliver a team event

that brings a different dynamic to other tournaments. Working together with

Tennis Australia as the Host Broadcaster, ATP Media is committed to ensuring

the production values which it instils across all the tournaments it represents

are carried through to the ATP Cup - delivering international broadcast

coverage that is of the usual market-leading quality."

    Craig Tiley, Tennis Australia CEO, said: "We are very excited to launch the

global sports and entertainment calendar here in Australia with the ATP Cup

next January. Having the world's best male players, all representing their

countries in a brand new tournament will be a terrific kick off to the tennis year."

    Any parties interested in applying for international broadcast rights must

submit their official applications by 18th April 2019, with ATP Media expecting

to make a decision on the bids received on 29th April 2019.

    Any parties interested in submitting an expression of interest are invited

to contact ATP Media via Gabrielle Guedj (Director of Commercial Rights Sales)

(Gabrielle.Guedj@atpmedia.tv) and Tom Bullock (General Counsel)

(Tom.Bullock@atpmedia.tv) under the heading "ATP MEDIA ATP CUP BID"

    About the ATP

The ATP is the governing body of the men's professional tennis circuits - the

ATP World Tour, the ATP Challenger Tour and the ATP Champions Tour. With 64

tournaments in 31 countries, the ATP World Tour showcases the finest male

athletes competing in the world's most exciting venues. From Australia to

Europe and the Americas to Asia, the stars of the 2018 ATP World Tour will

battle for prestigious titles and ATP Rankings points at ATP World Tour Masters

1000, 500 and 250 events, as well as Grand Slams (non ATP events). At the end

of the season only the world's top 8 qualified singles players and doubles

teams will qualify to compete for the last title of the season at the Nitto ATP

Finals. Held at The O2 in London, the event will officially crown the 2018 ATP

World Tour No. 1. For more information, please visit

http://www.ATPWorldTour.com.

    About ATP Media

As the broadcast arm of the ATP Tour, ATP Media was formed in 2001 as Tennis

Properties Limited; providing centralized media exploitation across the ATP

Tour, host broadcast production for the Nitto ATP Finals, Next Gen ATP Finals,

ATP Masters 1000s and world feed production for the ATP Cup, ATP 500s and

certain ATP 250s. ATP Media has unrivalled access and expertise in the

full-service broadcast production of men's professional tennis with an end to

end solution for global broadcasters incorporating: rights sales,

multi-platform production, a global fibre distribution network and a market

leading digital archive. For more information, please visit

http://www.atpmedia.tv.

    About Tennis Australia

Tennis Australia (TA) promotes and provides tennis participation and

development opportunities across the country. TA also stages local, national

and international events, including the Australian Open, with all funds

invested back into the sport, including grass roots programs and promotions,

player development and the upgrading of tennis facilities.

Source: ATP and ATP Media

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