第3者保険会社に寄せられたSuntechへのクレームは業界最少レベル

Suntech

第3者保険会社に寄せられたSuntechへのクレームは業界最少レベル

AsiaNet 77687 (0351)

【無錫(中国)2019年3月4日PR Newswire=共同通信JBN】

*顧客サービスと製品品質へのコミットメントを反映

第3者保険会社から寄せられたデータのフィードバックによれば、2018年12月31日の時点で、Munich RE(ミュンヘン再保険会社)やPeople's Insurance Company of China(PICC)などの第3者保険会社が過去5年間に受けたすべてのクレームのうち、Suntechの製品に関するクレームの割合はわずか100 ppm(100万件中100件)だった。これは業界の平均をはるかに下回るわずか0.01パーセントである。Suntechは太陽光発電(PV)業界で極めて高い品質によって常に世界的に高く評価されてきた。天候がどんなに過酷であろうとSuntechのソーラーモジュールは常に安定的で信頼性の高い発電を保証する。

▽品質ガイドラインが良質な製品を保証

Suntechのすべてのソーラーモジュールは生産ラインで一連の厳格な検査の対象となる。特に注目すべきは、ラミネート加工後のモジュールに行うEL(エレクトロルミネセンス:電界発光)検査である。EL検査は、病院で目にするBモード(モノクロの断層画像)超音波スキャンに似ている。結晶シリコンのELに基づき、高解析度赤外線カメラがSuntechソーラーモジュールの近赤外画像を撮影する。肉眼では見ることのできない亀裂、はんだ接続不良、破損した格子および他の欠陥を検出し、隠れた危険をあらかじめ排除することが可能となる。

最終の検査プロセスではドイツから購入したBoGeテスターを使用する。他の企業ではこの装置は研究所内でのみ使用されるが、Suntechでは日常的なモジュール検査の実施に使用され、均一の製品品質と信頼性の高い発電を効果的に保証している。製品は厳格なセキュリティープロトコルを使用し検査され、最大3600ボルトの衝撃までの製品安全性について検査を受ける。これらの厳格な専門検査によって、Suntechの製品は過去25年間にわたり信頼性の高い品質を保証することができた。Suntechの品質保証部のマネジャーであるMR・フェイ氏は「業界標準が非常に高く設定されている可能性があることは誰もが知っている。しかし、Suntechの特化した検査の実施は当社製品の卓越した品質のカギである」と述べた。

生産ライン検査に加え、Suntechのすべてのソーラーモジュールは出荷前にもう1つの検査を受ける。一般には、国家基準GB2828に従って、一定数のソーラーモジュールの品質を見極めるために合格品質水準(AQL)に沿った抜き取り検査が実施される。しかし、Suntechの運用要件に従って、品質保証部は生産ラインで撮影されたすべてのEL写真をチェックする。国家基準および顧客の要求に満たない製品が特定され、製品のバッチ全体が再加工され再度チェックされる可能性がある。MR・フェイ氏は「自身に対し厳格な態度で臨み、欠点を明らかにし対処した場合にのみ、われわれはデータを収集し、そのデータを一定の頻度で解析し、最終的に問題を解決することができる」と誇らしげに語った。

▽継続的なイノベーションと優れた管理を通じて信頼されるPVメーカーになる

Suntechは品質管理システムでISO9000認証を、環境管理システムでISO14000認証を取得している。SuntechはIEC、DNV GL、TUVおよび他の認証も取得している。Suntechはさまざまな大規模太陽光発電グリッド接続型および独立型発電システムの設計、建設、メンテナンスにおいて実績のある技術、豊富な経験、高い評価を有する。

MR・フェイ氏は「厳格な生産ライン検査に加えて、当社は上流サプライチェーンを検査し従来のものよりはるかに高い水準に維持した」と述べた。Suntechは常に、バッテリーシフトの管理、標準テストプレートの管理(標準テストプレートは4時間ごとに調整)、温度などを含む原材料の選択と管理のベストプラクティスを選択している。MR・フェイ氏は「これについては実際的な目的を設定した。納入される全製品は顧客のニーズを満たさなくてはならない。当社の製品は時の試練に耐えることができる。優れた製品品質なしに、そのようなことを言う自信はないだろう」と付け加えた。

Suntechは、製造を「顧客志向」に保ち、コストを削減し品質を向上させるための生産ラインの優れた管理を利用しながら、製造に全力を集中させることを主張する。Suntechは顧客志向のサービス、顧客の要求への迅速な対応、迅速な実施にもコミットしている。顧客管理の点では、Suntechは顧客を満足させる能力をチームの中心的な価値とみている。この目的のために、顧客とSuntechの間のコミュニケーションの橋渡しの役割を果たす専門のカスタマーサービス・チームが設立された。Suntech Qualityを顧客の記憶に刻み込み、Suntechを世界で最も信頼されるPVメーカーにするのは、まさしくこの健全で優れた管理のメカニズムである。

ソース:Suntech

Suntech's Complaints from Third-Party Insurance Companies Among the Lowest in the Industry, Reflecting Its Commitment to Customer Service and Product Quality

PR77687

WUXI, China, March 4, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

According to data feedback gathered from third-party insurance companies, as of

December 31, 2018, the proportion of complaints regarding Suntech's products

among all complaints received by third-party insurance companies, such as

Munich RE and The People's Insurance Company of China (PICC), within the past

five years, was only 100 ppm. This is far lower than the industry average,

representing just 0.01%. Suntech has always been universally acclaimed for its

exceedingly high quality in the PV industry. No matter how severe the weather,

Suntech solar modules always ensure stable, reliable power generation.

Strict quality guidelines ensure quality products

Every Suntech solar module is subjected to a series of rigorous tests on the

production line. Of particular note is the EL test, a test that modules go

through following the laminating process. The EL test is similar to a B-mode

ultrasound scan one would find in a hospital. Based on the EL of crystalline

silicon, a high-resolution infrared camera takes near-infrared images of

Suntech's solar modules. Cracks, poor soldering, broken grates, and other

defects that cannot be seen with the naked eye are detected, allowing hidden

dangers to be removed from the beginning.

The final testing process uses BoGe testers purchased from Germany. In other

companies, this equipment is only used in labs, but at Suntech, they are used

to conduct routine module tests, effectively guaranteeing uniform product

quality and reliable power generation. The products are also tested utilizing

strict security protocols and are tested for product safety up to an impact of

3,600V. These stringent professional tests have enabled Suntech products to

guarantee reliable quality for the last 25 years. "Everyone knows industry

standards may be set very high. However, Suntech's specific testing

implementation is the key to our product's exceptional quality," said MR Fei,

Manager of the QA Department, Suntech.

In addition to the production line tests, every Suntech solar module also goes

through another test before shipment. Generally, according to national standard

GB2828, random inspections will be conducted to the acceptable quality level

(AQL) to determine the quality of a batch of solar modules. However, according

to Suntech's operation requirements, QA will check all EL pictures taken on the

production line. Products that do not meet the national standard and customers'

requirements are identified and entire batches of products may be reworked and

re-checked. MR Fei proudly said, "Only when we are tough on ourselves and

expose and address our shortcomings can we collect data, analyze that data with

constant frequency, and finally solve problems."

Become the trusted PV manufacturer through continuous innovation and excellent

management

Suntech has earned the ISO9000 certification for its quality management system

and the ISO14000 certification for its environment management system. Suntech

has also obtained IEC, DNV GL, TUV, and other certifications. Suntech has

proven technology, rich experience, and a strong reputation in the design,

construction, and maintenance of various large-scale solar PV grid-connected

and independent power generation systems.

"In addition to our rigorous production line tests, we have inspected the

upstream supply chain and held it to a much higher standard than conventional

ones," said MR Fei. Suntech always chooses the best practices for the selection

and control of raw materials, including the control of battery shifting,

management of standard testing plates (standard testing plates are calibrated

every 4 hours), temperature, and so on. "We have set practical objectives for

this. All delivered products must meet our customers' needs. Our products can

stand the test of time. Without remarkable product quality, we wouldn't have

such confidence to say so," added MR Fei.

Suntech advocates that all of its efforts focus on manufacturing while keeping

Suntech's manufacturing "customer oriented", utilizing the fine management of

its production lines to reduce costs and improve quality. Suntech is also

committed to customer-oriented service, quick response to customers'

requirements, and rapid implementation. In terms of customer management,

Suntech regards its ability to satisfy customers as the core value of its team.

To this end, a professional customer service team was built to act as a

communication bridge between customers and Suntech. It is exactly this sound

and excellent management mechanism that imprints Suntech Quality on customers'

memory and makes Suntech the most trusted PV manufacturer in the world.

SOURCE  Suntech

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