日本初:「メード・イン・モスクワ」ブランドのおいしい品をFOODEX JAPAN 2019へ

Moscow Export Centre

日本初:「メード・イン・モスクワ」ブランドのおいしい品をFOODEX JAPAN 2019へ

AsiaNet 77702 (0364)

【モスクワ2019年3月5日PR Newswire=共同通信JBN】

*日本初:「メード・イン・モスクワ」ブランドのおいしい品をFOODEX JAPAN 2019へ

FOODEX JAPAN(フーデックスジャパン、国際食品・飲料展)は、日本・千葉市の幕張メッセ国際展示場で3月5日から8日まで開催されるアジア太平洋地域最大の食品・飲料展だ。主催者によると、FOODEX JAPAN 2019は78カ国から3500の出展者と8万5000人のビジターを集める見通しだ。モスクワのメーカーの参加は、Moscow Export Center(モスクワ輸出センター)によって企画され、各メーカーはモスクワ市当局の支援で日本に最良の製品を持ち込む。

食品業界は、モスクワ経済にとって極めて重要な部分だ。同市の進行中イニシアチブに関し、ロシアの首都は毎年食料生産の速度を上げ、国際貿易への参加シェアを増加させている。FOODEX JAPANへの参加は、モスクワのメーカーが日本や世界中のバイヤーと直接やり取りできる他にはない機会だ。FOODEX JAPAN 2019の食品展の枠組みの中で同市のメーカーは、メード・イン・モスクワ(Made in Moscow)と掲げられたスタンドにて食品業界で輸出に力を入れている大手11社からの製品を紹介する。モスクワからの参加者は、棒付きキャンディー、ジャム、ハニースフレ、あらゆる高級なチョコレート、ナッツ、ドライフルーツ、菓子類で手作りされたチョコレート製品、健康食品(食事療法、糖尿病関連)、果物と野菜の入ったシリアル製品、高級ナチュラルミネラルウォーター、コーヒーなど、様々な食品を発表する。

モスクワの食品業界は、最も有望な輸出先の1つだ。Moscow Export Centerは、アジア地域を最も見込みのある輸出市場の1つと見なしている。2018年末までにモスクワは、日本向けNOE(8億2040万ドル)の点でナンバー1にランク付けされている。日本の展示会、FOODEX JAPAN 2019でのメード・イン・モスクワというブランドのスタンドにおける同市のメーカー参加は、肯定的な結果をもたらし、輸出量と新たな契約締結の増加につながると見られる。国際的な展示会への参加は、国の輸出戦略発展、モスクワ・東京間の商品流通増加および2カ国間の経済関係強化に貢献する。

ソース:Moscow Export Centre

First Time in Japan: Tasty Goods by Brand «Made in Moscow» Bring to FOODEX JAPAN 2019

PR77702

MOSCOW, March 5, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

    First Time in Japan: Tasty Goods by Brand «Made in Moscow» Bring to FOODEX

JAPAN 2019

    FOODEX JAPAN is the largest food and beverage exhibition in the

Asia-Pacific region, taking place from March 5 to 8 at the Makuhari Messe

Exhibition Center in Chiba, Japan. According to the organizers, FOODEX JAPAN

2019 will attract 3500 exhibitors from 78 countries and 85000 visitors. The

participation of Moscow manufacturers is organized by the Moscow Export Center,

and they will bring their best products to Japan, thanks to the support of the

Moscow government.

    The food industry is one of the most important parts of the Moscow economy.

For the ongoing initiatives of the Government of Moscow, every year, the

Russian capital increases the pace of food production and the share of

participation in world trade. Participation in FOODEX JAPAN is a unique

opportunity for Moscow manufacturers to meet directly with buyers from Japan

and from all over the world. Within the framework of the food products

exhibition FOODEX Japan 2019, Moscow manufacturers will present products from

11 leading and export-oriented companies of the food industry at the branded

stand Made in Moscow. Moscow participants will present various food products:

lollipops, jams, honey soufflés, handmade chocolates of premium varieties of

chocolate, nuts, dried fruit and confectionery, healthy food products (dietary,

diabetic), cereal products with fruits and vegetables, premium natural mineral

water, coffee.

    The Moscow food industry is one of the most promising export destinations.

Moscow Export Center considers the Asian region to be one of the most promising

export markets. By the end of 2018, Moscow ranks first in terms of the NOE

($820.4 million) to Japan. Participation of Moscow's manufacturers at the

branded stand Made in Moscow at the Japanese exhibition FOODEX Japan 2019 will

give a positive result, will lead to an increase in the volume of export flow

and the conclusion of new contracts. Participation in international exhibitions

contributes to the development of the state's export strategy, an increase in

commodity circulation between Moscow and Tokyo, as well as the strengthening of

economic ties between the two countries.

Source: Moscow Export Centre

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