SMCC、Ascendaとの業務提携によるグローバルマイレージポイント移行プラットフォームのサービスを開始

Acenda

SMCC、Ascendaとの業務提携によるグローバルマイレージポイント移行プラットフォームのサービスを開始

AsiaNet 77782

2019年3月11日シンガポール – カード発行会社として日本国内大手、三井住友カード株式会社(SMCC)とグローバルエンドツーエンドロイヤリティソリューションのプロバイダー、Ascendaは今日SMCCのリワードプログラムをグローバルマイレージプログラムにつなげるサービスの業務提携を発表しました。

SMCCは、マイレージプログラムのポイント移行先拡大による、会員の満足度向上を目的に、 Ascendaの業界をリードするロイヤリティ通貨移行ネットワーク、TransferConnectへの参加を表明しました。これによりWorld Presentプログラム会員は、今回開始するマイレージプログラムへのポイント移行が可能となります。この新しい移行サービスによりSMCCは会員に対して様々な独自のロイヤリティプログラム商品を展開することができるようになります。

AcendaのCEOカイル・アームストロング氏は「SMCCが会員に向けた革新的なグローバル商品を提供するために、Acendaとの戦略的業務提携を結んだことを喜ばしく思います。世界中を旅行する会員にとって、当社のポイント移行ネットワークが提供するサービスとその価値は比類のないものです。 当社は、SMCCのグローバル成長計画の達成を全力で支援します。」とSMCCとの業務提携について言及しました。

Acendaについて

Ascendaは革新的なロイヤリティソリューションのグローバルプロバイダーとして、世界中の主要な金融サービスや旅行ブランドのプレミアムリワードのサービスを提供しています。

Ascendaは70以上の世界的リワードプログラムとの業務提携を基に、今日のロイヤリティ業界が直面している最も重要な課題に対処するためのエンドツーエンドソリューションを開発しています。

適切なテクノロジー、コンテンツや価値提案だけでなく、慎重なマーケティング、サービス、コストや不正行為などの対策を提供するために現地市場のニーズを綿密にプロファイリングすることにより、Ascendaは、コストと顧客価値のトレードオフの必要のない非常に魅力的で美しくシンプルなプラグアンドプレイ製品を提供します。

Ascenda(旧Kaligo Solutions)の詳細については、www.ascendaloyalty.comをご覧ください。

SMCCについて

三井住友カードは、1967年の創業以来、当初は日本におけるVisaカードの利用、その後はキャッシュレス取引を推進するトータルペイメント事業者として、日本のクレジットカード業界を半世紀にわたってリードしてきました。国内外のフィンテック企業との提携により、インバウンド観光と地域開発を促進する最新の企業向けソリューションの提供、世界中で機能するプリペイドカードを発行するなど、顧客ニーズの多様化に対応する商品開発の推進、時代の変化に合わせた新しいビジネスモデルの構築を積極的に推進しています。

Contact:

Valérie Perridon

valerie.perridon@ascendaloyalty.com

(日本語リリース:クライアント提供)

SMCC launches global airline points transfer platform in partnership with Ascenda

PR77782

SINGAPORE, March 11, 2019/PRNewswire=KYODO JBN/--

Sumitomo Mitsui Card Co. Ltd. (SMCC), one of the largest card issuers in Japan,

and Ascenda, a global end-to-end loyalty solutions provider, today announced a

partnership to connect SMCC's rewards program to global loyalty programs.

SMCC has joined Ascenda's market-leading loyalty currency exchange network,

TransferConnect, to improve customer satisfaction by expanding their points

transfer options. World Present program members are now able to transfer their

points to additional international airline loyalty currencies. SMCC believes

this new program will help differentiate their loyalty program in the eyes of

their customers.

"We are pleased that SMCC has chosen Ascenda as the strategic partner to help

launch innovative global offerings for their members," said Ascenda CEO Kyle

Armstrong, "For affluent customers who travel globally, the choice and value

being offered on our currency exchange network is unmatched. We look forward to

helping SMCC achieve their ambitious global growth plans."

About Ascenda

Ascenda is a global provider of innovative loyalty solutions and operates

premium rewards propositions for major financial services and travel brands

worldwide.

As a trusted partner empowering over 70 of the world's leading rewards

programs, Ascenda develops end-to-end solutions to address the most meaningful

challenges facing the loyalty industry today.

By deeply profiling local market needs to provide the right technology, content

and value propositions alongside careful management of marketing, servicing,

costs, and fraud, Ascenda delivers highly compelling and beautifully simple

plug & play offerings that eliminate the trade-off between cost and customer

value.

For more information about Ascenda (formerly Kaligo Solutions), please visit

www.ascendaloyalty.com.

About SMCC

Since its inception in 1967, Sumitomo Mitsui Card has driven Japan's credit

card industry for a half century, initially as the pioneer for Visa in Japan,

and then as the total payments business operator leading cashless transactions.

Through alliances with fintech enterprises within and outside Japan, providing

the latest merchant solutions that promote inbound tourism and regional

development, and launching issuance of prepaid cards that work around the

world, the company is actively promoting product development that supports

diversifying customer needs, and the structuring of new business models that

meet the changes in time.

Media Contact:

Valerie Perridon

valerie.perridon@ascendaloyalty.com

SOURCE Ascenda

本プレスリリースは発表元が入力した原稿をそのまま掲載しております。また、プレスリリースへのお問い合わせは発表元に直接お願いいたします。

このプレスリリースには、報道機関向けの情報があります。

プレス会員登録を行うと、広報担当者の連絡先や、イベント・記者会見の情報など、報道機関だけに公開する情報が閲覧できるようになります。

プレスリリース受信に関するご案内

SNSでも最新のプレスリリース情報をいち早く配信中