テンセントがGDC 2019でゲーム開発者のためのグローバルクラウドエコシステムを展示へ

テンセント(Tencent)

テンセントがGDC 2019でゲーム開発者のためのグローバルクラウドエコシステムを展示へ

AsiaNet 77934(0454)

【サンフランシスコ2019年3月19日PR Newswire=共同通信JBN】テンセント(Tencent)は、2019 Game Developers Conference(ゲーム開発者会議、GDC)で、世界最大のゲーム市場においてPUBG Mobile、Arena of Valor、King of Avalonなどのヒット作を生み出してきた業界の知見や革新的な技術ソリューションを共有することで、ゲーム開発者に大きく考えるよう促している。テンセントは、サンフランシスコで3月18日から22日まで開催されている毎年恒例の会議で、ゲームの開発、運用のための同社のクラウドベースのソリューションに焦点を当てる。

Tencent Cloud(テンセントクラウド)のワールドクラスのグローバルクラウドインフラストラクチャーは現在、世界25カ国・地域で53のアベイラビリティーゾーンを運用しており、高い同時性、迅速な弾性拡張、対DDoS防御、さらに様々なゲームジャンルに合わせたソリューションを提供している。過去20年間のテンセントのゲームの研究・開発と運用における豊富な経験を生かしたこれらのソリューションは、近年、同社のコア技術を統合して他の開発者に提供するという、テンセントの努力の集大成である。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190319/2407506-1

(写真説明:テンセントがGDC 2019でゲーム開発者向けのグローバルクラウドエコシステムを展示)

その中には、マルチプレーヤーボイスチャット、ボイスメッセージ、音声からテキストへの変換、ゲームやその他のアプリケーション用の3D定位音声などの機能を提供するGame Multimedia Engine(GME)や、レイテンシーを低減し、リアルタイムのインタラクティブゲームやアプリケーション、とりわけ地理的に離れた同士の多数のユーザーに同時にサービスを提供できる、業界トップの性能を誇るGlobal Application Acceleration Platform(GAAP)がある。

GME、GAAPともに、今日まで数多くの人気ゲームにサービスを提供することに成功してきた。GAAPを採用した最も有名なタイトルの1つはテンセントのArena of Valorで、2018年にFortniteに次いで2番目に高収益をあげた無料プレイタイトルである。さらに、2018 Joystick Awards' Mobile Game of the Yearを獲得したPUBG MOBILEと、全世界で6000万人を超える登録ユーザーを擁するKing of Avalonの2タイトルも、ユーザー体験向上のためにGAAPを採用した。

テンセントのソリューションは、Honor of KingsやPUBG MOBILEが絶大な人気を博している中国など、世界中のゲーマーに高品質で安定したゲームプレーを保証している。中国のオンラインゲーム市場には5億人超のアクティブプレーヤーがおり、近い将来、420億米ドル、つまり世界市場の27%を占めるまでに成長すると予想されている。Tencent Cloudのエコシステムは、この市場へのユニークなアクセスを提供、テンセントの他の事業部門のプラットフォームやサービスとのシームレスな統合も提供している。

そのうちの2つであるTencent GamesとソーシャルメディアプラットフォームWeChatも、GDCでゲーム分野向けの製品を展示する。

Tencent Games Common R&D and Operation System(CROS)は、ゲーム開発者が効率的な方法でゲームを開発するのを支援する、知見と包括的なワンストップソリューションを共同使用する。世界をリードする多くのゲーム開発者のパートナーとして、Tencent Games CROSは200を超えるゲームをサポートしてきた。WeChatは、インスタントメッセージと支払いプラットフォーム、その他の機能を組み合わせた中国のキラーアプリに追加されたゲームである、Mini Gamesプラットフォームを紹介する。

Tencent Cloud Internationalのジャック・ダー副社長は、次のように語った:

「GDCは、数年で当社の最重要イベントになる。過去数年間、とりわけ中国市場でモバイルゲームには飛躍的な進歩が見られた。当社が提供できるものの多くが、この市場にアクセスしようとしている他の人々にとって歓迎すべきニュースになると確信している」

「当社の幅広いクラウドベースのサービスは、ゲームのライフサイクル全体に対応しており、現在、市場で最も成功を収めているタイトルの、費用対効果が高く、機能豊富なゲームパフォーマンスをサポートしている。ゲーマーの期待値は上がり続けているが、当社は、開発者が将来にわたってゲームを革新的かつ没入的なものであり続けさせる方法を模索するに当たって、大きく考えるよう促している」

ソース:Tencent Cloud

Tencent to Showcase Global Cloud Ecosystem for Game Developers at GDC 2019

PR77934

SAN FRANCISCO, March 19, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/

Tencent is encouraging game developers to think big at the 2019 Game Developers

Conference (GDC), where it will share the industry insights and innovative

technological solutions that have helped such hits as PUBG Mobile, Arena of

Valor and King of Avalon thrive in the biggest game market worldwide. Tencent

will focus on its cloud-based solutions for game development and operation at

the annual conference, which takes place from March 18–22 in San Francisco.

Tencent Cloud's world-class global cloud infrastructure currently operates 53

availability zones in 25 countries and regions worldwide, offering high

concurrency, rapid elastic expansion, anti-DDoS protection, and solutions

tailored to various game genres. Drawing on Tencent's wealth of experience in

game R&D and operation during the last two decades, these solutions represent

the culmination of Tencent's efforts in recent years to consolidate its core

technologies and offer them up to other developers.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190319/2407506-1

(Tencent to Showcase Global Cloud Ecosystem for Game Developers at GDC 2019)

Among them are Game Multimedia Engine (GME), which provides multiplayer voice

chat, voice messaging, voice-to-text conversion and features such as 3D

positional voice for gaming and other applications, and Global Application

Acceleration Platform (GAAP), which reduces latency and achieves

industry-leading performance for real-time interactive games and applications,

especially those that serve many concurrent users across long geographical distance.

Both GME and GAAP have successfully served numerous popular games to date.

One of the most well-known titles that has adopted GAAP is Tencent's Arena of

Valor, the second-highest-grossing free-to-play title in 2018 after Fortnite.

Moreover, PUBG MOBILE, winner of the 2018 Joystick Awards' Mobile Game of the

Year and King of Avalon, which has over 60 million registered users globally

are another two titles that have adopted GAAP to improve user experience.

Tencent's solutions ensure quality and consistent gameplay for gamers

worldwide, including in China, where Honor of Kings and PUBG MOBILE enjoy

immense popularity. The Chinese online game market boasts over 500 million

active players and is expected to grow to US$42 billion, or 27% of the global

market, within the foreseeable future. Tencent Cloud's ecosystem provides

unique access to this market, offering seamless integration with platforms and

services from other arms of Tencent's business.

Two of these, Tencent Games and social media platform WeChat, will also

showcase their offerings for the gaming sector at GDC.

Tencent Games Common R&D and Operation System (CROS) will share insights and

the comprehensive one-stop solution that support game developers to develop a

game in an efficient manner. As a partner of many world leading game developers,

Tencent Games CROS has been supporting over 200 games. WeChat will

introduce its Mini Games platform, a gaming addition to the Chinese killer app

that combines instant messaging with a payment platform and other functions.

"GDC is set to be our most significant event in years," said Jack Da, Vice

President of Tencent Cloud International. "In the past few years we have seen

monumental progress in mobile gaming, especially in the Chinese market, and

we're confident that much of what we have to share will be welcome news to

others looking to access this market.

"Our range of cloud-based services cater for games across their entire life

cycle, and currently support cost-effective, feature-rich game performance for

the most successful titles on the market. Although gamer expectations are

continuing to rise, we're encouraging developers to think big in exploring ways

to keep gaming innovative and immersive in the future."

SOURCE: Tencent Cloud

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