MINISO名創優品がマーベル・スタジオと協力し、2000点のスーパーヒーロー周辺製品を発表

MINISO Japan

MINISO名創優品がマーベル・スタジオと協力し、2000点のスーパーヒーロー周辺製品を発表

AisaNet 77974 (0476)

【広州(中国)2019年3月22日 PR Newswire=共同通信JBN】3月13日、「Meeting the Heroes(ヒーローと会う)」をテーマに、MINISO名創優品の新製品発表会が中国の広州で開催された。世界的に有名な小売ブランドのMINISO名創優品は、100カ国以上で販売される一連の周辺商品を開発するため、世界的に名高いトップIP(知的財産)のマーベル(Marvel)との協力を正式に発表した。

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190322/2411390-1

(写真説明:MINISO名創優品が世界トップIPのマーベルとの正式協力を発表)

新製品発表会では、MINISO名創優品とマーベル製品の展示エリアが設けられた。そこでは、スパイダーマン、キャプテン・アメリカ、アイアンマン、ハルク、キャプテン・マーベル、ソー、ブラック・ウィドウといった2000点ものマーベル製品が展示された。

今回、マーベルの著作権所有者は、5大陸を網羅する123カ国でMINISO名創優品に許諾を与えた。こうしたライセンスを付与された製品はMINISO名創優品の13の製品分野に及んでおり、これはマーベルにとって前例のないことだった。

MINISO名創優品のグローバル共同創立者兼最高経営責任者(CEO)の葉国富氏は、マーベルは広範な影響力と訴求力を持つ世界トップIPであると述べた。同氏は個人的にマーベルの映画を愛し、マーベルのほぼ全ての映画を見た。葉氏は、優れた製品は一部の人々に役立つのではなく、大衆に役立つべきできあると信じていた。これが、MINISO名創優品がハローキティ、アドベンチャー・タイム、ぼくらベアベアーズ、ピンク・パンサー、パントン、セサミストリートとの協力を深めたのに続いてマーベルと協力する理由である。MINISO名創優品は引き続き高品質と手ごろな価格の原則にこだわり、第1級の品質と手ごろな価格の本物の周辺製品を世界中のマーベル・ファンに届ける。

MINISO Commodity Centerの執行副社長であるアダ・ドウ氏は、マーベルがMINISO名創優品と協力する上で3つの要素があったと述べた。それは、全世界を網羅する小売ターミナル、高品質と手ごろな価格の原則、高規格の製品設計と品質管理である。マーベルはMINISO名創優品の主要な消費者グループと限定的な補完関係を構築してきた。アダ・ドウ氏は、この協力によってマーベルは女性市場を開拓することができ、同時にMINISO名創優品は一連の製品を通してさらに多くの男性消費者を引き付けることができると語った。

MINISO名創優品がマーベルと協力して発売する周辺製品は、製品設計と品質に優れているだけでなく、価格競争力も非常に高い。例えば、上品なマグカップの市場価格はわずか7.9人民元であり、マーベルのスーパーヒーローのオーナメントは、MINISO名創優品ではたったの10人民元である。この価格は一部のブティックの類似製品の約10分の1である。

MINISO名創優品では、費用対効果に優れた製品は世界の市場開拓において常に強力な武器である。MINISO名創優品はこのコンセプトの下、5年以内に80カ国以上の小売市場に迅速に参入することができた。MINISO名創優品の公式データによると、MINISO名創優品の店舗は現在までに世界中で3500店以上あり、2018年の売上高は170億人民元に上っている。

ソース:MINISO Japan

MINISO Cooperates with Marvel Studios, Releasing 2000 Superheroes Peripheral Products

PR77974

GUANGZHOU, China, March 22, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/ --

On March 13, with the theme of "Meeting the Heroes", MINISO's new product

release meeting was held in Guangzhou, China. The world's well-known retail

brand MINISO officially announced the cooperation with globally renowned top IP

Marvel to develop a series of peripheral products, which will be put on sale in

over 100 countries.

Photo - https://photos.prnasia.com/prnh/20190322/2411390-1

(photo caption: MINISO announced the official cooperation with the world’s top

IP Marvel)

The MINISO x MARVEL products exhibition area was set up at the new product

release meeting. There were as many as 2000 Marvel products on display,

including Spider-man, Captain America, Iron Man, Hulk, Captain Marvel, Thor and

Black Widow.

This time, the copyright owner of Marvel has granted authorization to MINISO in

123 countries, covering five continents. The licensed products covered 13

product categories of MINISO, which was unprecedented for Marvel.

Mr. Ye Guofu, the global co-founder and CEO of MINISO, said that Marvel is the

world's top IP with a wide range of influence and appeal. He loved the Marvel

movies personally, and watched almost every movie of Marvel. Ye believed that

good products should serve the masses instead of serving a small part of

people. This is the reason why MINISO would cooperate with Marvel after

developing cooperation with Hello Kitty, Adventure Time, We Bare Bears, Pink

Panther, Pantone and Sesame Street. MINISO will continue to follow the principle of

high quality and affordable price, and bring authentic peripheral products with

first-class quality and affordable price to marvel fans around the world.

Ada Dou, the executive vice-president of MINISO Commodity Center, indicated

that there were three major factors for Marvel to cooperate with MINISO: the

retail terminal covering the whole world; the principle of high quality and

affordable price; and the high standard product design and quality control.

Marvel has formed a subtle complementary relationship with the main consumer

groups of MINISO. With this cooperation, Marvel can open up the female market,

while MINISO can attract more male consumers through its series of products at

the same time, Ada said.

The peripheral products launched by MINISO in cooperation with Marvel are not

only excellent in product design and quality, but also very competitive in

price. An exquisite mug, for example, costs as little as RMB 7.9 on the market,

while a Marvel superhero ornament only costs RMB 10 in MINISO, which is almost

one tenth of the similar products in some boutiques.

As for MINISO, cost-effective products are always a powerful weapon to open up

the global market. With this concept, MINISO was able to quickly enter the

retail market in more than 80 countries within 5 years. According to MINISO's

official data, there are more than 3500 MINISO stores throughout the world so

far, with RMB 17 billion turnover in 2018.

SOURCE: MINISO Japan

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