エア・カナダが新しい顧客ロイヤルティープログラムを推進するテクノロジーパートナーにIBS Softwareを選択
エア・カナダが新しい顧客ロイヤルティープログラムを推進するテクノロジーパートナーにIBS Softwareを選択
AsiaNet 78015 (0489)
【モントリオール2019年3月26日PR Newswire=共同通信JBN】
*iFly Loyalty Suiteは業界をリードするプログラムの2020年開始をサポート
IBS Software(IBS)は26日、エア・カナダが2020年に開始する同航空会社の新しいロイヤルティープログラムを推進するためのテクノロジーパートナーにIBSを選んだと発表した。複数年のソフトウエア・アズ・ア・サービス契約の下で、エア・カナダはIBSのiFly Loyalty Suiteを新しいプログラムのコアテクノロジーソリューションとして使用する予定。
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エア・カナダのキャサリン・ダイアー上級副社長兼最高情報責任者は「エア・カナダは、より多くのマイレージ獲得・交換の機会とより個別化されたサービス、高度なデジタル体験を届ける業界最高レベルの新たなロイヤルティープログラムを2020年に開始すると顧客に約束してきた。これらの約束を果たすには、当社のプログラムをサポートするモダンで柔軟、安全なプラットフォームを用意する必要がある。われわれは、今回のパートナーシップを通じて理想的なソリューションを見つけることができた」と述べた。
IBS Softwareのバイスプレジデント兼ロイヤルティー管理ソリューション責任者であるマーカス・パファー氏は「業界で最もエキサイティングで革新的な航空ロイヤルティープロジェクトの1つをサポートするこの戦略的パートナーシップは、より付加価値の高いオプションを会員に提供するための重要な要素としてのiFly Loyaltyの採用が拡大している証だ。革新的なテクノロジーソリューションを顧客に提供してきた実績、そして当社社員のプロ意識とコミットメントによって、当社は業界を象徴する企業の中で信頼される変革パートナーになってきた。今回の提携は、エア・カナダが同社のロイヤルティープログラムを世界で最も革新的なプログラムの1つにするのに役立つだろう」と語った。
IBSのiFly Loyaltyは、クラウドベースのロイヤリティ管理プラットフォームで、拡張可能なデータセットと組み合わせた高度なルールエンジンを使用し、革新的な顧客エンゲージメント提案を設計、運用する。このソリューションは、顧客ロイヤルティーと顧客エンゲージメントの複雑で難易度の高いニーズを満たし、複数のプログラムとパートナーエコシステムを管理するよう設計されている。プラットフォームの機能とは別に、エア・カナダは、IBSの深いドメイン知識と世界中の大規模なロイヤルティープログラムの変革に関する豊富な経験から恩恵を受けることもできる。2020年完了予定の今回の導入により、IBSのiFly Loyaltyは新しいプログラムの基盤となるコアテクノロジーソリューションになる。
▽エア・カナダについて
エア・カナダは、6大陸の200以上の空港に就航しているカナダ最大の国内および国際航空会社である。カナダを代表する航空会社は、世界の大手航空会社上位20社の1つである。カナダの63の空港、米国の56の空港のほか、欧州、中東、アフリカ、アジア、オーストラリア、カリブ諸国、メキシコ、中米、南米の98の空港に定期旅客直行便を就航させている。エア・カナダは、193カ国の1317の空港に就航している世界で最も包括的な航空輸送ネットワーク、スターアライアンスの創設メンバーである。詳しくは、aircanada.com/media を参照するか、Twitterで@AirCanadaをフォロー、FacebookでAir Canadaに参加を。
▽IBSについて
IBSは、3000人を超える従業員を擁する、多国籍、IP主導のテクノロジー企業で、世界最高の航空会社、最も多忙な空港、一流のクルーズライン、石油・ガスのトップ企業、有名な旅行代理店やホテルグープの基幹業務を管理する新世代ソリューションを提供している。IBSは、これらの事業分野でオーダーメイドのソフトウエアサービスも提供している。IBSはブラックストーンが投資する企業で、世界の9つのオフィスから170を超える顧客にサービスを提供している。IBSは、旅客サービス(http://www.ibsplc.com/products/airline-passenger-services )(ロイヤルティーやスタッフの旅行を含む)、貨物業務、飛行・乗務員業務、空港業務、航空機整備向けのITシステムを用意しており、航空業界に幅広い技術製品を提供する企業となっている。
▽問い合わせ先(IBS)
Mathew Joshua
mathew.joshua@ibsplc.com
+91-471-6614363
Internet: www.ibsplc.com
▽問い合わせ先(Air Canada)
Isabelle Arthur (Montreal)
Isabelle.arthur@aircanada.ca
+1-514-422-5788
Peter Fitzpatrick (Toronto)
peter.fitzpatrick@aircanada.ca
+1-416-263-5576
Angela Mah (Vancouver)
angela.mah@aircanada.ca
+1-604-270-5741
Internet: aircanada.com (http://www.aircanada.ca/ )
ソース:IBS Software (IBS)
Air Canada Selects IBS Software as the Technology Partner to Power its New Customer Loyalty Program
PR78015
MONTREAL, Mar. 26, 2019/PRNewswire=KYODO JBN/--
iFly Loyalty Suite will support industry-leading program launching in 2020
IBS Software (IBS) announced today that Air Canada has chosen IBS as its
technology partner to power the airline's new loyalty program, launching in
2020. Under a multi-year Software-as-a-Service agreement, Air Canada will use
IBS's iFly Loyalty Suite as the core technology solution for its new program.
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Photo: https://mma.prnewswire.com/media/841174/IBS_PR_Air_Canada.jpg
"Air Canada has promised customers a new, industry-leading loyalty program in
2020 that will offer additional earning and redemption opportunities, more
personalized service and an enhanced digital experience. Fulfilling these commitments
requires having a modern, flexible and secure platform in place to support our program,
and we have found the ideal solution through this partnership," said Catherine Dyer,
Senior Vice President and Chief Information Officer, Air Canada.
"This strategic partnership, supporting one of the industry's most exciting and
innovative aviation loyalty projects, is a testimony to the growing acceptance
of iFly Loyalty as a key enabler to provide members with more value-added
options. Our record of delivering innovative technology solutions to our
customers, as well as the professionalism and commitment of our people has made
us a trusted transformation partner among some of the iconic names in the
industry. The association will help Air Canada transform their loyalty
proposition to be among the most innovative programs globally," said Marcus
Puffer, Vice President & Head of Loyalty Management solutions, IBS Software.
IBS' iFly Loyalty is a cloud-based loyalty management platform, which uses an
advanced rules-engine paired with an extensible data set to design and operate
innovative customer engagement propositions. The solution is designed to meet
the complex and challenging needs of customer loyalty and customer engagement,
and manage multiple program and partner ecosystems. Apart from the platform's
capabilities, Air Canada will also stand to benefit from IBS' deep domain
knowledge and rich experience with large loyalty program transformations across
the world. The implementation, slated to be completed in 2020, will see IBS'
iFly Loyalty become the underlying core technology solution for new program.
About Air Canada
Air Canada is Canada's largest domestic and international airline serving more
than 200 airports on 6 continents. Canada's flag carrier is among the 20
largest airlines in the world. It provides scheduled passenger service directly
to 63 airports in Canada, 56 in the United States and 98 in Europe, the Middle
East, Africa, Asia, Australia, the Caribbean, Mexico, Central America and South
America. Air Canada is a founding member of Star Alliance, the world's most
comprehensive air transportation network serving 1,317 airports in 193
countries. More information at: aircanada.com/media, follow @AirCanada on
Twitter and join Air Canada on Facebook.
About IBS
IBS is a 3,000+ employee, multi-national, IP driven technology company,
providing new-gen solutions that manage mission critical operations of some of
the best airlines, busiest airports, leading cruise lines, top oil & gas
companies and renowned travel distributors & hotel groups in the world. IBS
also offers bespoke software services in these business domains. IBS is a
Blackstone invested company and operates from 9 offices across the world
serving 170+ customers. IBS offers IT systems for passenger services
(http://www.ibsplc.com/products/airline-passenger-services) (including Loyalty
and staff travel), cargo operations, flight and crew operations, airport
operations and aircraft maintenance engineering making it the enterprise that
offers the widest range of technology products to the aviation industry.
Contacts (IBS)
Mathew Joshua
mathew.joshua@ibsplc.com
+91-471-6614363
Internet: www.ibsplc.com
Contacts (Air Canada):
Isabelle Arthur (Montreal)
Isabelle.arthur@aircanada.ca
+1-514-422-5788
Peter Fitzpatrick (Toronto)
peter.fitzpatrick@aircanada.ca
+1-416-263-5576
Angela Mah (Vancouver)
angela.mah@aircanada.ca
+1-604-270-5741
Internet: aircanada.com (http://www.aircanada.ca/)
Source: IBS Software (IBS)
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