Sitecore社が2人の新幹部採用で女性技術幹部を採用
Sitecore社が2人の新幹部採用で女性技術幹部を採用
AsiaNet 77945
【サンフランシスコ2019年3月21日PR Newswire】
*ベス・ブローダーソン、デスタ・プライス両氏がそれぞれ最高顧客責任者、製品管理担当執行副社長として入社。Sitecore社の経営陣における女性比率が50%に近づく。
デジタルエクスペリエンス管理ソフトウエアの世界的リーダーであるSitecore社(Sitecore(R))(https://c212.net/c/link/?t=0&l=en&o=2408625-1&h=1316741021&u=http%3A%2F%2Fwww.sitecore.com%2F&a=Sitecore%C2%AE )は21日、同社初の最高顧客責任者(CCO)としてベス・ブローダーソン(Beth Broderson)氏が、製品管理担当執行副社長としてデスタ・プライス(Desta Price)氏がそれぞれ入社したと発表した。ブローダーソン、プライス両氏はSitecore社のサンフランシスコ本社に駐在し、最高経営責任者(CEO)のマーク・フロスト氏に直属となる。この1年間で同社が採用した3番目と4番目の女性幹部となる。今回の採用で、Sitecore社経営陣の女性比率は、約10%にすぎない業界平均の4倍となる(注1)。
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Sitecore社のマーク・フロストCEOは「当社の提供製品が拡大し、新たな顧客セグメントを抱え、当社組織のあらゆる分野にわたって優れた顧客体験を提供し続けるには、最高の能力を有する人材の獲得が不可欠だ。ベス(ブローダーソン氏)とデスタ(プライス氏)は、顧客志向、結果重視のエキスパートであり、当社の経営陣に迎えることを非常に嬉しく思う。両人とも、顧客の声が当社の製品とサービス戦略の開発、実行の中心に置くべく重要な役割を担うことになる」と述べた。
ベス・ブローダーソン氏は、企業やプラットフォーム技術での20年にわたるカスタマーサクセス体験をSitecore社にもたらす。以前はオラクルに在籍し、カスタマーサクセス担当グループバイスプレジデントを務めていた。また、HyperionとKPMG Consultingでは、Cレベルとエグゼクティブの役割も果たした。Sitecore社の製品サポート、知識・学習、カスタマーサクセスの各チームの責任者となるブローダーソン氏は、同社の顧客第一主義の拡大と革新的な顧客成果の提供に責任を持つ。
Sitecore社のベス・ブローダーソン最高顧客責任者は「当社の顧客は、Sitecore Experience Cloudの豊富さを、エンドツーエンドのコンテンツとマーケティング用のコマースプラットフォームとして評価している。しかし、彼らが最も関心を持つのは、自らの生涯顧客獲得目標を達成することだ。顧客の成功へと向けた旅をサポートすることが、Sitecore社の成長戦略の中核である。Sitecore社のソリューションを使用する当社の顧客が、それぞれの顧客と生涯にわたる関係を構築できるよう、支援、サポートしていけるのを非常に楽しみにしている」と語った。
デスタ・プライス氏は、AIと機械学習のテクノロジー企業であるLitbitからSitecore社に入社し、成功につながるソリューションの構築に必要な戦略的、技術的、および市場ベースの決定を推進することにより、企業プラットフォームのロードマップ開発において深い専門知識をもたらす。プライス氏は、Litbitの前はXactlyでIPOの成功を通じて製品チームをコンセプト考案作業から成長させ、それ以前はCallidus Software(SAPが買収)やDetermine, Inc.で製品リーダーとしての役割を果たした。同氏はSitecore社では、同社の戦略的市場に向けたビジョンの強化、顧客ニーズの理解と予測、コンセプトからデリバリーまでの製品ライフサイクルの推進に責任を持つ。
Sitecore社のデスタ・プライス製品管理担当執行副社長は「私は常に、業界の問題解決のための革新的な方法に魅了されてきたが、Sitecore製品のこれまでの歩みと将来のイノベーション計画は、私に訴えるものがあった。Sitecore社は勢いとスケールを拡大し続けており、われわれはイノベーション、製品の機能強化、カスタマーエクセレンスに注力し続けていく。これらはすべて、顧客に価値を提供し、彼らの成功を加速することが目的だ」と語った。
▽Sitecore社(Sitecore)について
Sitecore社は、コンテンツ管理、コマース、顧客分析を統合したデジタルエクスペリエンス管理ソフトウエアのグローバルリーダーである。Sitecore Experience Cloud(TM)は、マーケターが販売前、販売中、および販売後に、あらゆるチャンネルからパーソナライズされたコンテンツをリアルタイムかつ大規模に配信できるようにする。アメリカン・エキスプレス、カーニバルクルーズライン、Kimberly-Clark、ロレアルなど5200以上のブランドから信頼されているサイトコアは、オーディエンスを楽しませ、ロイヤルティーを構築し、収益を上げるパーソナライズされたインタラクションを提供している。
▽問い合わせ先
Matt Krebsbach
Sr. Director, Corporate Communications at Sitecore
matt.krebsbach@sitecore.com
▽Sitecore社のメディア問い合わせ先
WE Communications
TeamSitecore@we-worldwide.com
Sitecore(R)、Own the Experience(R)、Sitecore Experience Cloud(TM)、Sitecore xConnect(TM)、Sitecore Cortex(TM)、Sitecore(R)Experience Platform(TM)、Sitecore Experience Manager(TM)およびSitecore(R)Experience Database(TM)は、米国、その他の国においてSitecore Corporation A/Sの登録商標または商標である。その他すべてのブランド名、製品名または商標は、それぞれの所有者に帰属する。
ソース:Sitecore
(日本語リリース:クライアント提供)
Sitecore Rewrites the Script for Women in Tech Leadership with Two New Executive Hires
PR77945
SAN FRANCISCO, Mar. 21, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/--
-- Beth Broderson and Desta Price join as chief customer officer and EVP of
product management, respectively; Female representation on Sitecore's executive
team approaches 50 percent
Sitecore(R) (
), the global leader in digital experience management software, today announced
the addition of Beth Broderson as the company's first chief customer officer
(CCO) and Desta Price as executive vice president of Product Management.
Broderson and Price reside in Sitecore's San Francisco headquarters and will
report to CEO Mark Frost, marking the company's third and fourth female
executive leadership hires in the past year. Female representation on
Sitecore's executive leadership team now stands at four times an industry
average of only about 10 percent[1].
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/334493/sitecore_logo.jpg
"As we expand our product offerings, grow into new customer segments, and
continue to drive a superior customer experience across all areas of our
organization, it is imperative that we bring on board talent of the highest
caliber," said Mark Frost, CEO of Sitecore. "Beth and Desta are
customer-focused, results-driven experts and we are very happy to welcome them
to our executive team. Both of them will have a critical role in ensuring the
voice of our customer takes center stage in developing and executing our
product and services strategies."
Beth Broderson brings to Sitecore two decades of customer success experience
with enterprise and platform technologies. She was previously at Oracle, where
she was the group vice president for Customer Success, and also has held
C-level and executive roles at Hyperion and KPMG Consulting. As the head of
Sitecore's Product Support, Knowledge & Learning, and Customer Success teams,
Beth is responsible for expanding the company's customer-first culture, and the
delivery of innovative customer outcomes.
"Sitecore customers value the richness of Sitecore Experience Cloud as an
end-to-end content and commerce platform for marketing. However, what they care
most about is ensuring that they achieve their target outcomes for engagement
with their own customers," said Beth Broderson, chief customer officer at
Sitecore. "Enabling our customer's journey to success is at the core of
Sitecore's growth strategy. I'm excited to serve as a champion and advocate for
our customers as they use Sitecore solutions to connect their brands with their
customers for life-long relationships."
Desta Price joins Sitecore from Litbit, an AI and machine learning technology
company, and brings deep expertise in developing enterprise platform roadmaps
by driving the strategic, technical, and market-based decisions required to
build successful solutions. Prior to Litbit, Desta grew the product team at
Xactly from ideation through a successful IPO and, previously, held product
leadership roles at Callidus Software (acquired by SAP) and Determine, Inc. At
Sitecore, Desta will be responsible for reinforcing Sitecore's strategic market
vision, understanding and anticipating customers' needs, and driving the
product lifecycle from concept to delivery.
"I've always been attracted to innovative ways to solve industry problems, and
Sitecore's product trajectory and plans for future innovation really spoke to
me," said Desta Price, EVP of Product Management at Sitecore. "As Sitecore
continues to build momentum and scale, we'll continue to maintain our focus on
innovation, product enhancements, and customer excellence--all with the goal of
providing value to customers and accelerating their success."
About Sitecore
Sitecore is the global leader in digital experience management software that
combines content management, commerce, and customer insights. The Sitecore
Experience Cloud(TM) empowers marketers to deliver personalized content in real
time and at scale across every channel--before, during, and after a sale. More
than 5,200 brands--including American Express, Carnival Cruise Lines,
Kimberly-Clark, and L'Oréal--have trusted Sitecore to deliver the personalized
interactions that delight audiences, build loyalty, and drive revenue.
Contact
Matt Krebsbach
Sr. Director, Corporate Communications at Sitecore
matt.krebsbach@sitecore.com
Sitecore Media Relations
WE Communications
TeamSitecore@we-worldwide.com
Sitecore(R), Own the Experience(R), Sitecore Experience Cloud(TM), Sitecore
xConnect(TM), Sitecore Cortex(TM), Sitecore(R) Experience Platform(TM),
Sitecore Experience Manager(TM) and Sitecore(R) Experience Database(TM) are
registered trademarks or trademarks of Sitecore Corporation A/S in the USA and
other countries. All other brand names, product names or trademarks belong to
their respective holders.
[1]https://hrdailyadvisor.blr.com/2018/03/23/technology-gender-gap-report-finds-
10-tech-executives-female/
SOURCE: Sitecore
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