テンセントのゲーム向けクラウドエコシステムが著名タイトルの世界への拡大を推進

テンセント(Tencent)

テンセントのゲーム向けクラウドエコシステムが著名タイトルの世界への拡大を推進

AsiaNet 78051 (0510)

【深セン(中国)2019年3月28日PR Newswire=共同通信JBN】テンセント(Tencent)はGDC 2019(2019年ゲーム開発者会議)でゲーム開発者に向け、記録的な国際的成功を収めた近年の全世界的大ヒットを同社のクラウドサービスが彼ら開発者に対してももたらすよう支援する方法を示した。

Tencent Cloud Internationalのジャック・ダー副社長は「PUBG Mobile、Laplace M、King of Avalon、Clash Royaleの物語は、国内ゲームが世界市場で迅速な成功を達成し、その一方で海外のゲームが中国で拡大することを支援する、その両方の方法を実証した。われわれはGDCのようなあらゆる世界的イベントで、新たな進展について一貫して共有することを楽しみにしている。われわれの長期的な目標は、当社のクラウドエコシステムが開発者の想像を超えたレベルにゲームを押し上げるという、その方法を彼らに示すことである」と述べた。

革新的なゲームプレーを備えたPUBG Mobile、Laplace M、King of Avalon、Clash Royaleといった著名なグローバルタイトルは好評を得ることについて責任を持ち、Tencent Cloudの世界クラスのグローバル・クラウドエコシステムはビジネスを世界に拡大してゲーム開発者を支援しただけでなく、全世界のプレーヤーが簡単にアクセスできる、統一的なゲーム体験も実現した。

▽PUBG Mobile

PUBG Mobileはジョイスティックアワードの「2018 Mobile Game of the Year(2018年最優秀モバイルゲーム)」を受賞したオリジナルのPUBGモバイルゲームで、PUBG Corpが認可、Lightspeed & Quantum Studios GroupとPUBG Corpが開発し、テンセントとPUBG Corpが共同発売した。PUBG Mobileは全世界でのベータローンチ後1週間で、105の国と地域でゲームチャートの首位になった。3000万の日毎アクティブユーザーをサポートし、2億回ダウンロードされた。

Tencent CloudはPUBG Mobile向けに、さまざまな種類のクラウドコンピューティング・サービスと高性能データベースサービスを提供している。Tencent Cloudは大規模かつ柔軟な海外サーバーを持ち、わずか数日で何千台ものサーバーがPUBG Mobileに接続し、同ゲームの爆発的な成長を強力に支えた。Tencent CloudはPUBG Mobileを含む多数の著名タイトルのグローバル化に成功した経験に基づき、同社の業界をリードする海外送達能力と効率的な保守能力をさらに強化した。

▽Laplace M

テンセントがビジネスをグローバルに拡大する方法を示す代表例として、「Laplace M」の発売成功はクラウドコンピューティング、ネットワーキング、セキュリティーならびに送達におけるTencent Cloudの際立った技術的能力を完全に反映するものである。MMORPGでは単一のサーバーが大量のインターネットアクセス・リクエストを処理して非常に多数のプレーヤーに対応する必要があり、それには高規格の性能と安定性を持つサーバーが要求される。Tencent Cloudは膨大な量の同時リクエストに最適なシナリオを構築してゲームの迅速な展開を実現するために、大規模な高性能クラウドホスティングサーバーを短期間のうちに集約した。さらに、東南アジアの多くの地域で最近リリースされた高性能BGPネットワークとAnycast IPに基づき、Tencent Cloudは地域間アクセスのネットワーク品質問題を効果的に改善し、異なる地域のプレーヤーのゲーム体験を大きく向上させた。一方、「Laplace M」はBGPAntiDDoSをフル採用し、高トラフィックのDDoS攻撃から保護している。Tencent Cloudは顧客とともに専門的サポートと支援を提供し、「Laplace M」デビューの利用可能性と安定性を確実にした。

▽King of Avalon

FunplusのKing of Avalonは全世界に6000万人以上の登録ユーザーを持ち、本拠とする中国市場の外で3億8000万ドルの収益を達成した。King of Avalonは米国とその他42カ国でiTunes Storeの1位になった初の中国モバイルゲームである。2018年前半、King of Avalonは中国のゲームの中で3番目に高い売上を記録し、米国市場(https://www.pocketgamer.biz/asia/news/68755/chinese-games-raked-in-more-than-600-million-in-the-us-for-the-first-half-of-2018-alone/ )で6億ドル以上をもたらした。King of Avalonは世界のプレーヤーに最適なゲーム体験を提供するGAAPソリューションを利用する、もっともよく知られたタイトルの1つである。

▽Supercell: Clash Royale

SupercellのClash Royaleは2016年3月に発売され、中国市場であっという間にヒットした。

このゲームの何百万ものアクティブプレーヤーに米国の人々と同等のスムーズで公正なゲーム体験を提供するために、Clash RoyaleもテンセントのGlobal Application Accelerate Platform(GAAP)を利用して遅延を抑え、ゲーム体験を向上している。

GAAPソリューションは中国のプレーヤーが米国ホストのゲームにアクセスする際のレイテンシーを150 ms(ミリ秒)以下に低減し、同地域におけるエラー率を米国内ネットワーク環境と同レベルに低減している。

ソース: Tencent Cloud

Tencent's cloud ecosystem for gaming powering renowned game titles expand globally

PR78051

SHENZHEN, China, March 28, 2019 /PRNewswire=KYODO JBN/

Tencent showed game developers at GDC 2019 how its suite of cloud services

could help them replicate the record international success of global megahits

in recent years.

"The stories of PUBG Mobile, Laplace M, King of Avalon and Clash Royale

demonstrate how Tencent Cloud can help domestic games achieve rapid success in

the global market, meanwhile help overseas games expand business to China,"

said Jack Da, vice president of Tencent Cloud International. "We look forward

to constantly sharing new progress at every global event like GDC. Our

long-term aim is to show developers how our cloud ecosystem can take their

games further than they might imagine."

Renowned global titles such as PUBG Mobile, Laplace M, King of Avalon and Clash

Royale with their innovative gameplay is responsible for their popularity,

while Tencent Cloud's world-class global cloud ecosystem not only helped game

developers expand their business globally but also enabled easy access and a

unified gaming experience for players around the globe.

PUBG Mobile

Winner of the Joystick Awards' 2018 Mobile Game of the Year, PUBG Mobile is an

original PUBG mobile game authorized by PUBG Corp, developed by Lightspeed &

Quantum Studios Group and PUBG Corp, and jointly launched by Tencent and PUBG

Corp. It topped the mobile game charts in 105 countries and regions one week

after global beta launch. It supports 30 million daily active users and has

been downloaded 200 million times.

Tencent Cloud provides multiple types of cloud computing services and

high-performance database services for PUBG Mobile. With massive and flexible

overseas servers of Tencent Cloud, in just a few days, thousands of servers

were delivered to PUBG Mobile, which strongly supported the explosive growth of

the game. Tencent Cloud has further consolidated its industry-leading overseas

delivery capabilities and efficient maintenance capabilities with the experience of

successful globalization of multiple renowned titles including PUBG Mobile.

Laplace M

As a representative of how Tencent assists in expanding business globally, the

successful launch of "Laplace M" fully reflects Tencent Cloud's outstanding

technical performance in cloud computing, networking, security and delivery.

For MMORPG, a single server needs to fulfill high volumes of Internet access

requests and carry significant number of players, which requires high-standard

performance and stability of the server. Tencent Cloud aggregates massive

high-performance cloud hosting servers in a short period of time to ensure the

rapid deployment of the game to make it ideal for scenarios with massive

volumes of concurrent requests. In addition, based on leading BGP network and

Anycast IP, recently released in many regions in Southeast Asia, Tencent Cloud

effectively ameliorates the network quality problems of cross-region access and

greatly improves the gaming experience of players in different regions.

Meanwhile, "Laplace M" fully adopted BGPAntiDDoS to defend against high-traffic

DDoS attacks. Together with the client, Tencent Cloud offered expert support

and endorsement to ensure the availability and stability of "Laplace M"'s debut.

King of Avalon

With more than 60 million registered users worldwide, Funplus's King of Avalon

has made $380 million in revenue outside its home Chinese market. King of

Avalon was the first Chinese mobile game that cracked the #1 spot on iTunes

Store in US and other 42 countries. In the first half of 2018, it was the third

highest-grossing among Chinese games that brought in over $600 million in the US

market (https://www.pocketgamer.biz/asia/news/68755/chinese-games-raked-in-more-than-600-million-in-the-us-for-the-first-half-of-2018-alone/ ).

King of Avalon is one of the most well-known titles that utilizes the GAAP

solution to provide global players with an optimal gaming experience.

Supercell: Clash Royale

Supercell's Clash Royale became an instant hit in the Chinese market when it

was released in March 2016.

To provide the game's millions of active players with a smooth, fair gaming

experience on a par with their US counterparts, Clash Royale also utilizes

Tencent's Global Application Accelerate Platform (GAAP) to reduce delay and

improve gaming experience.

The GAAP solution cut latency to under 150 ms for players in China accessing

US-hosted games, bringing error rates in the region down to a comparable level

with the US local network environment.

SOURCE: Tencent Cloud

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