Comvivaが事業者向けに次世代デジタルサービス・デリバリープラットフォームのDSDP 2.0 を発表

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Comvivaが事業者向けに次世代デジタルサービス・デリバリープラットフォームのDSDP 2.0 を発表

AsiaNet 76766 (2340)

【ニューデリー2018年12月13日PR Newswire=共同通信JBN】

*AIで機能を強化

*モバイル事業者にとってはデジタルサービスでの新たな成長機会に

*マイクロサービス、クラウド対応型マルチテナントベースのアーキテクチャーを提供

モビリティーソリューションのグローバルリーダーであるComviva(https://www.mahindracomviva.com )は13日、新バージョンのDigital Services Delivery Platform(DSDP 2.0)(https://www.mahindracomviva.com/products/digital-lifestyle-solutions/digital-services/digital-service-delivery-platform.htm )を発表した。このプラットフォームによってモバイル事業者はデジタルサービスにおいて単なる接続性を超え、新たな成長機会を得ることになる。

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/721519/Comviva_Logo.jpg

デジタル化が進む中、多くのサービスプロバイダーが価値創造の推進役となり、パートナーのデジタルサービスを促進し、デジタル体験の真のイネーブラーになっている。そして変革のスピードが増す中、一元的な戦略により確実にサービスのフィジカルからデジタルへの移行が行われれば事業者の効率性が向上し、収益機会が増大する。DSDP2.0はこのような考えのもとで設計・開発され、OPEXとCAPEXの削減、市場投入までの時間を短縮しつつ継続的なイノベーションとデジタルサービス/デリバリーのための堅ろうでアジャイルなフレームワークを提供する。

Comvivaのモバイルライフスタイル・ソリューション担当最高執行責任者(COO)アトゥール・マダン氏は「現在の競争の激しい通信市場では、モバイル事業者の最良の選択肢はパートナーと協力し、すべての人の利益となるような新しい事業やサービスを提供することだ。これはまさにデジタルサービスの未来型プラットフォームで、消費者のニーズの変化に配慮しつつ最新技術と豊富な機能を備え、モバイル事業者はコスト増大というリスクにさらされることなくデジタルによる新たな機会を模索できる」と述べた。

このプラットフォームはコンテンツ、サービス、デバイス、不正使用、APIの管理に加え、画像・ビデオ認識、画像・ビデオ・モデレーション、メディア変換、オブジェクト検出、自動メタデータ生成、NLP音声インタフェース、翻字・翻訳、テキスト音声変換、画像データベース管理など人工知能により動作する新機能が加わった。

将来を見据えたマイクロサービスベースのクラウド対応型マルチテナントアーキテクチャで、一般的なロールベース・アクセスインターフェイスによってこのプラットフォームのさまざまな機能にアクセスが可能であることから、それは「Capabilities as a Service Platform」、すなわちCaaS型プラットフォームに他ならない。マイクロサービスは、オープンAPIのかたちでプラットフォームの諸機能が利用できる。垂直、水平両方向での認証を行う2層セキュリティーメカニズムは、いかなる変更もそれがシステムに反映されるまでに複数のチェックポイントを設けることを確実にする。

▽問い合わせ先

Sundeep Mehta

sundeep.mehta@mahindracomviva.com

ソース:Comviva

Comviva Launches Next-gen Digital Services Delivery Platform DSDP 2.0 for Operators

PR76766

NEW DELHI, Dec. 13, 2018 /PRNewswire=KYODO JBN/--

    - Empowered with Artificial Intelligence capabilities

    - Enabling operators to embrace new opportunities for growth in digital

      services

    - Provides micro services and cloud ready multi-tenant based architecture

    Comviva [https://www.mahindracomviva.com ], the global leader in providing

mobility solutions, today announced a new version of its Digital Services

Delivery Platform (DSDP 2.0)

[https://www.mahindracomviva.com/products/digital-lifestyle-solutions/digital-se

rvices/digital-service-delivery-platform.htm ] , empowering mobile operators to

move beyond mere connectivity and embrace new growth opportunities in digital

services.

    (Logo: https://mma.prnewswire.com/media/721519/Comviva_Logo.jpg)

    With increasing digitization, many service providers are in the driver's

seat in terms of value creation, as it has allowed them to become true enablers

of digital experience by facilitating digital services of their partners. And,

as this transformation gathers speed,  a centralized strategy will ensure that

the transition from physical to digital services results in increased

efficiency and more revenue opportunities for the operator. DSDP 2.0 has been

designed and developed keeping this in mind as it provides a robust and agile

framework for continuous innovation and digital service delivery, while

lowering OPEX and CAPEX, and reducing time to market.

    Speaking on the occasion Atul Madan, Chief Operating Officer, Mobile

Lifestyle Solutions at Comviva said, "In today's hypercompetitive telecom

market, the best option for the operators is to work with partners and enable

new business and services that provide benefit for all. This is really a

futuristic platform for digital services keeping in mind the evolving needs of

the consumers as it comes with the latest technologies and a rich set of

capabilities that will help operators to explore and realize new opportunities

arising out of digital without exposing them to risks or escalating costs."

    In addition to Content, service, device, fraud and API management, the

platform brings new capabilities powered by Artificial intelligence including

Image & Video recognition, Image & Video moderation, Media transcoding, Object

detection, Auto meta-data generation, NLP for conversational interfaces,

Transliteration & Translation, Text to Speech conversion and Image Database

Management.

    Its future ready, micro services-based, cloud ready multi-tenant

architecture provides a common role based access interface for accessing

different capabilities of the platform invariably making it a 'Capabilities as

a Service Platform' CaaS Platform. The micro services are made available in the

form of open APIs for consuming these platform capabilities. Its two-tiered

security mechanism of vertical and horizontal approval ensures multiple check

points before any changes are reflected in the system.

    Media Contact: Sundeep Mehta, sundeep.mehta@mahindracomviva.com

    Source: Comviva

  

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